Imoral sau ilegal?
Scandalul diplomelor eliberate de Universitatea Spiru Haret continua seria de probleme ale Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii care afecteaza elevii, studentii si, in cazul de fata, absolventii. Desi vine cu argumente valide in sustinerea ideii ca acele diplome nu pot fi recunoscute, doamna Andronescu loveste, poate fara sa realizeze, in cei care s-au vazut scosi cu jandarmii din salile de examen pentru titularizarea pe posturile din invatamant. Aceasta categorie nu este singura afectata, dar este cea care sufera cel mai mult în aceste zile, din simplul motiv că MECI a reactionat in ultimul ceas. Cred, asadar, ca au dreptate absolventii de Spiru Haret cand se intreaba de ce au mai fost primite dosarele pentru concurs si de ce nu s-a anuntat din timp situatia. Studiind cazul mai atent, m-am intrebat, la randul meu, daca nu este cumva o miscare de imagine toata aceasta poveste, gandita pentru a demonstra gurilor rele ca ministrul educatiei face curatenie in sistem. Spun asta pentru ca nu-mi explic de ce pana acum nu s-a luat nicio masura, de ce doamna Andronescu nu a verificat legalitatea functionarii centrelor universitare particulare pana la aceasta data.
Nimic mai adevarat decat faptul ca sunt prea multe facultati în orasele prea mici din tara asta, ca prea avem toti diplome de facultate, masterate sau doctorate. Dar, aceasta rezolvare de conturi se putea face fara victime, daca era gandita si planificata. Este de-a dreptul batjocoritor sa anunti niste oameni cu 5 minute inainte de un examen ca nu-l mai pot sustine, ca sunt in ilegalitate.
Si, ca sa fiu corect inteleasa, sunt de acord sa respectam cu totii legea si sa fim judecati cu totii cu aceeasi unitate de masura, dar nu sunt de acord sa umilesti oameni pentru ca ai tu, ca minister, o problema cu o anume unitate de invatamant.




Alina, intr-o situatie ca aceasta cineva oricum va avea de suferit. Sincer, nu am absolut nici o mila pentru absolventii care au ajuns in aceasta situatie. Era si obligatia lor sa se asigure ca facultatea/specializarea la care s-au inscris era acreditata. Nu au absolut nici un drept sa vina acum sa se planga “vai, vai, vai, noi ce ne facem acum”.
Inteleg ca trebuie sa ataci mutarea PSD-ului si ca, probabil, ai multi votanti in colegiu care acum au probleme, insa cineva trebuia sa inceapa curatenia in invatamantul superior privat.
Decat sa am in continuare zeci de mii de absolventi care iau licenta ca la scoala de soferi, mai bine am probleme acum cu 100.000 de oameni care sunt nemultumiti de decizia ministerului.
Spuneţi:
“nu-mi explic de ce pana acum nu s-a luat nicio masura”
Eu ştiu de războiul surd al acreditărilor acestor facultăţi de foarte mult timp. Nu ştiu exact care este esenţa scandalului acum, dar am urmărit de mult timp scandalul în trecut. Poate ar trebui să-l consultaţi şi pe domnul Adomniţei.
Problema este că Universităţile Particulare trebuie să îndeplinească o listă de măsuri/criterii pentru a fi acreditate. Universitatea Spiru Haret a îndeplinit aceste cereri şi au primit acreditări pentru anumite Facultăţi pentru care a depus dosar de acreditare. După ce au primit aceste acreditări, aceste Facultăţi acreditate au primit şi nişte “surori” cu Învăţământ la Distanţă şi Învăţământ cu Frecvenţă Redusă. Este evident că acestea nu erau însă acreditate, pentru că nu puteau intra sub acreditarea iniţială dat fiind că Învăţământul la Distanţă şi cel cu Frecvenţă Redusă au cu totul alte condiţii specifice de desfăşurare, în plus, se măreşte şi cifra de şcolarizare. Ca să se înţeleagă mai bine, am să dau un exemplu absurd… Cum ar fi să se acrediteze o Facultate de Medicină şi apoi să se considere acreditat forma de învăţământ la distanţă… Ar fi interesant să înveţe cineva chirurgia prin corespondenţă. O altă problemă este de “înmulţire” a facultăţilor. Se acreditează o facultate la Bucureşti şi apoi domniile lor vroiau ca pe acreditarea de la Bucureşti să facă aceleaşi facultăţi şi la Constanţa, la Iaşi… evident că facilităţile erau cu totul altele, mai era şi problema cifrei de şcolarizare suplimentare…
Criteriile se refera la domeniile fundamentale de organizare si functionare
specifice institutiilor de invatamant superior: personal didactic, continutul
invatamantului, baza materiala, activitate de cercetare si activitate financiara,
structuri institutionale, administrative si manageriale, conform legii.
Standardele corespund fiecarui criteriu si indica nivelurile minime obligatorii in
procesul de evaluare si acreditare. Aceste niveluri sunt diferentiate pentru perioada
functionarii provizorii sau pentru perioada ulterioara infiintarii prin lege.
Consiliul Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare este, de altfel, sub control parlamentar, dacă nu mă înşel. Faceţi o comisie.
Doamna Andronescu ar putea sa inceapa curatenia in sistem eliminand sau diminuand macar coruptia de la examene, fie ele de bacalaureat sau de titularizare. Presa vuieste, profesorii si parintii semnaleaza cazuri concrete, dat toti factorii responsabili se fac ca ploua.
Problema facultatii Spiru Haret are doua aspecte
1. Minstru stabileste daca s-a respectat legea, deci se pronunta asupra cazului.
2. Parlamentul si Partidele parlamentare se pronunta asupra criterilor pentru a rezolva fenomenul din invatamantul particular.
Asta pentru ca Parlamentul e legislativ si ministrul este executiv.
In ianuaria am avut un dialog.
http://www.alinagorghiu.ro/?p=255#comment-4077
Petitile se analizeaza, dar comisia nu are abilitati legale sa le rezolve, si le trimite spre “organul competent”.
Eu stiam ca din analiza petitilor, legiuitorul trage concluzii privind necesitatea unor modificari/corectii legislative, pentru ca abuzurile de regula sunt valorificari ale lacunelor legislative.
E corect ce am scris?
Raspunsul tau era:
Gheorghe
Ai dreptate. Ca sa fie totul clar, in curand voi pune pe blog regulamentul Comisiei. Poate o sa ai ceva propuneri de imbunatatire
Nu am putut accesa raportul Ridzi, dar sunt curios, in afara de recomandarea de a fi urmarita penal, care-i o recomandare pe care putea sa o facca Curtea de Conturi, care-i concluzia si recomandarea legislativa a comisiei, ce amendamente propune comisia pentru ca asemenea episoade sa nu mai fie posibile?
Doamne ajuta sa ne scapa Geoana de doamna Katy. Se pare ca i-a suparat pe sefi.
Din punct de vedere liberal ar trebui sa se elimine toate acreditarile .. deciziile daca o diploma e buna sau nu pot fi luate de piata.
Pe de alta parte, daca oricine poate sa-si ia dimplome scade valoarea diplomelor noastre, astia care am muncit pentru ele.
Oricum se pare ca in problema asta PSD-ul
e impotriva lui Andronescu, din motive
electorale. Banuiesc ca si tu la fel,
desi mi-as dori sa fie din motive liberale.
Argumentul ca de ce nu s-a facut pana acum nu tine, PNL-ul a fost la guvernare pana mai ieri, si nu poti spune ca Andronescu nu a fost activa
Problema cu umilirea e reala, trebuia procedat mai cu grija, dar e doar de forma, fondul problemei tot ramane. Si romanii nu sunt cei mai calmi si rationali oameni din lume cand e vorba sa rezolve o problema, chiar dimpotriva
Alina,
eu cred ca d-na Andonescu are dreptate in aceasta speta. Eu, de exemplu, cand a dat fiica mea la facultate, am luat in calcul si inscrierea ei “la particulara”…….m-am interesat si am aflat care sunt facultatile si specializarile autorizate si acreditate. Asa ca, atunci cand am pornit la drum, am fost bine informata. A invatat si a intrat “la stat”, dand examene grele, dosarul contand numai in proportie de 25% (mare prostie “dosarul” ala!). Am vrut doar sa scot in evidenta ca este vina celor care s-au apucat de treaba fara a se informa. Este adevarat ca acolo unde specializarea care ne interesa pe noi nu era acreditata am primit promisiuni din partea reprezentantilor acelor facultati ca “nu-i nicio problema, ca intr-un an se va rezolva”………..si nu s-a rezolvat nici dupa 3 ani. Se poate, deci, sa existe si creduli care au picat in plasa acestor facultati….
Oricum, legea trebuie respectata, asta e clar. Cunosc multe persoane care au obtinut licente la facultati neautorizate si acum ocupa locuri de munca in administratie…….chiar posturi de conducere……..si nu-i corect. Sa ne intelegem, nu am nimic cu invatamantul particular, in multe cazuri poate ca este chiar mai bun, poate ca exista si o dotare mai buna, dar……..legea trebuie respectata.
Alina, vacanta placuta…….poate reusim sa ne si vedem………la un moment dat….
Acum inteleg…
Scopul vostru.. al liberalilor este sa-l mai aveti o tura pe taticu Base presedinte.. ca sa va desfiinteze definitiv. Asa ca daca vreti asta.. atacacti PSD-ul poate scade Geoana. Si-l mai avem pe Base 5 ani. + Compania Boc.
poate din 2005 ar fi trebuite luate masuri.
dar de atunci si pana acum e cale lunga si interese multe.
tot de la clasa politica pleaca.
un calcul simplu imi spune ca 100000 de diplome inmultit cu un profit de minim 300( 100 pe an) de euro pe student inseamna 30 000 000 adica 30 de milioane de euro in 5 ani
600000 de euro pe an
Facem afaceri nu bani
traiasca invatamntul superior. forma si continutul nu mai conteaza
Trebuie stârpită mafia din Universităţile de STAT! – iar asta se poate face doar prin revenirea la ceea ce prevede Consttituţia României: învăţământul de stat este gratuit.
Trebuie stârpită înmulţirea facultăţilor particulare (care parcă sunt ciupercării) şi asta se poate face cu CĂTUŞELE!
Dar…
Asta nu poate fi un alibi pentru faptul că unui număr semnificativ de candidaţi li s-a anulat peste noapte dreptul de a candida pentru un post după ce iniţial li se acceptase dosarul. A aflat “Abramburica” (ori staful din minister) că există această problemă abia în ziua examenului? Dacă această individă (sau aceşti indivizi şi individe din minister) este (sunt) incompetentă (incompetenţi), atunci să ZBOARE! Valea!
EXCLUSIV – StireaPress – vezi fotografii cu Cristina Ursol, amanta fostului consul de la Chisinau, domnul Ion Nuica (E CHIAR SEX-BOMBA)
http://stirea.wordpress.com/2009/07/18/exulisiv-stireapress-ion-nuica-cristina-ursol-foto/
abramburica isi merita porecla…nu se desminte…ceea ce-si doreste e PUTEREA ABSOLUTA asupra invatamantului
haios off-topic…pe vreme de criza s-a milostivit cineva sa-i arunce un ou si nici de ala n-a avut parte(la boc ma refer)
Eu vreau sa va intreb daca va-ti lasa operata de un chirurg care a facut facultatea la fara frecventa sau la distanta….eu sunt un caz de malpraxis ( mi-a fost arsa retina cu laser in anul 1996 apoi am orbit complect) asa ca eu cred ca ministresa are dreptate in privinta invatamintului privat iar cei care au studiat acolo trebuiau de la inceput sa se informeze daca facultatea este acreditata cind au dat banii iar daca au stiut ca nu este si sau complacut sunt partasi la furaciune…..au crezut ca pot obtine o diploma mai usor, asa ca nu au voie sa se lamenteze……
Si asa occidentalii spun “romanii isi cumpara diplome”, si cei care lucreaza in recrutare se inspaimanta ca oamenii vin cu niste diplome care nu valoreaza nimic caci nu au acoperire reala in cunostintele omului respectiv.
Plus cei care multiplica diplomele, cate 2-3, fara legatura intre ele. Sa fie, acolo.
De undeva si de candva trebuie sa se inceapa.
Si nu, nu-mi place PSD-ul, dar aici e dincolo de politica.
acum, fara suparare, dar nu inteleg ce e rau ca, daca niste diplome nu sunt legal obtinute, sa fie anulate. la fel cum nu vad ce rau ar face daca ar fi pedepsite universitatile care nu respecta elgea. ca avem nevoie de legi mai bune? corect, dar pana atunci si astea existente trebuie respectate. si nu vad ce sens au toate criticile de dragul criticii si doar pentru ca pnl nu e la putere.
Buna ziua,
Am o parere foarte proasta despre doamna Andronescu si partidul din care provine, dar asta nu ma impiedica sa ii dau dreptate in aceasta problema.
Sa fim seriosi, facultatile particulare au rasarit ca ciupercile dupa ploaie, domeniul fiind slab monitorizat (din diverse motive) de toate guvernele din 2000 pana azi, inclusiv de guvernul liberal. Aceste “universitati” au produs multi incompetenti cu diplome (eu cunosc personal mai multi) obtinute in urma unor mascarade de examene. Este adevarat insa ca exista si universitati sau facultati de stat unde examenele sunt o gluma, dar curatenia, daca intr-adevar se doreste facuta, trebuie inceputa de undeva.
In opinia mea, o atitudine mai apropiata doctrinei liberale este sustinerea acestei initiative (ce ar fi ceva normal intr-un stat de drept) si nu lamentarea pentru soarta celor 100000 de oameni. Asta tine de doctrina socialista. Acesti oameni sunt adulti, sunt vaccinati, daca nu au fost capabili sa verifice acreditarea universitatii… ghinion. Asta e, in viata se mai si pierde. Hai sa dam inapoi si permisele luate de la Pitesti de “baietii destepti”, ca si ei sufera saracii.
Domnisoara Gorghiu, eu v-am votat cu speranta ca veti fi un suflu nou si per total nu m-am inselat pana acum. Va rog insa sa nu cedatio tentatiei politicianiste de a critica tot ce fac “ceilalti”, chiar si cand masura nu este tocmai una rea.
Multumesc.
Alina, fac parte dintre absolventii de la Spiru-Haret. Am terminat doua facultati la aceasta universitate si acum urmez masterul la aceeasi universitate. Specializarile la care eu urmez sunt acreditate. Fac parte, de asemenea, dintre profesorii care au dat examenul de titularizare anul acesta si care a obtinut o nota mai mult decat onorabila, cu mult peste media celor care au absolvit la stat.
Ma revolta toata situatia asta. In tara, colegii nostri au fost dati afara din salile de examen cu jandarmii, asa cum ai spus. Ca niste criminali, as adauga eu, ca niste infractori. Aseara, inainte sa se afiseze rezultatele, a iesit cineva din inspectorat si ne-a spus ca rezultatele nu vor fi afisate pana nu se va primi acordul pentru ca rezultatele examenului de titularizare sa fie validate si pentru cei de la Spiru-Haret. Am stat cu inima cat un purice, cu toate ca stiam ca specializarea mea este acreditata. Nu a fost cazul si rezultatele s-au afisat.
Nu spune nimeni ca nu este adevarat, ca intr-adevar sunt si facultati care functioneaza ilegal, insa nu vii pe ultima suta de metri sa dai oamenii afara din salile de examen, oameni care invatasera din greu pentru acest examen care nu se compara cu niciun examen de licenta din tara asta. Stii ca unii dintre ei au ajuns la spital? Li s-a facut rau de suparare…
Acelor absolventi carora li s-au anulat diplomele de licenta si implicit examenul de titularizare au dat acelasi examen de licenta ca si noi, cei de la Bucuresti. Iar pe diplomele noastre este inscris antetul Ministerul Educatiei si Cercetarii. De ce a eliberat Ministerul diplomele pentru Spiru Haret daca nu erau acredite facultatile? Acum s-au trezit?
Stiti ca sunt directori de scoala sau inspectori scolari care au absolvit la Spiru si si-au obtinut gradele in urma acestor diplome de licente pe care Ministerul le declara nule?
Stiti ca eu am intrat cu examen de admitere la Spiru Haret si nu pe baza de concurs de dosare?
Stiti ca noi am avut profesori la Spiru, la Facultatea de Jurnalism oameni care lucreaza efectiv in presa precum Adrian si Andrei Paunescu, Valeriu Rapeanu, George Pruteanu? La Jurnalism la stat, decan este Mihai Coman, un dictator pe care nu-l mai da nimeni jos de pe postul lui si care nu a publicat un rand in vreo revista? A auzit cineva de jurnalistul Mihai Coman?
In schimb de toti cei mentionati mai sus cu siguranta ati auzit! In ce tara din UE exista Facultati de Jurnalism cu profesori care nu sunt jurnalisti?
Aaaaaaaaaaaaaa, vorbim de calitate in invatamantul superior?
Haideti sa dam examen. Eu dau examen cu oricine a absolvit la stat si pun pariu pe ce vreti voi ca obtin medie mult mai mare. De fapt am si demonstrat-o la Titularizare.
Nu, de fapt aici este vorba de niste jocuri de culise. De o strategie pe care probabil noi nici n-o banuim.
Si probabil un factor esential este si faptul ca Universitatea de stat nu mai are studenti. Eu am o prietena care este asistent universitar la Facultatea de Chimie la stat si postul ei este in pericol fiindca au din ce in ce mai putini studenti.
Urat, josnic mod de a face “curatenie” in sistem. Dar nu ne mai mira nimic. Madam Ministru nu e la prima abatere. O sa plece din minister cu coada intre picioare si pe usa din dos pentru modul abuziv in care a inteles ea sa se comporte cu absolventii de la Spiru Haret.
Este o tema extrem de complicata si cred ca te-ai grabit in a luat aceasta pozitie publica.
Mai multa documentare si consiliere de calitate era de asteptat.
Nu proceda ca mesterul care cand are ciocanul in mana vede peste tot cuie si loveste la intamplare, fara incetare.
Take your time!
Alina, te invit sa faci parte dintr-o comisie de jurizare a unor scenarii de filme de scurt mesaj pe teme politice. Ai tema si regulamentul la adresa: http://dangoldis.wordpress.com/2009/07/18/concurs-de-scenarii-sectiunea-de-filme-de-scurt-metraj/
Daca esti de acord cu nominalizarea, trimite-mi te rog un raspuns pe mail.
@ M.B.
Nu aş vrea să vă supăraţi pe mine, nu aş vrea să credeţi că sunt răutăcios… Cu atât mai mult nu aş vrea să interpretaţi cele ce le voi spune ca pe un atac.
Aţi avut profesori mari, nimeni nu poate contesta.
Spuneţi:
Specializarile la care eu urmez sunt acreditate.
sau
In schimb de toti cei mentionati mai sus cu siguranta ati auzit! In ce tara din UE exista Facultati de Jurnalism cu profesori care nu sunt jurnalisti?
Recunosc. Mă aşteptam ca, la asemenea profesori, stilul să fie un pic mai elevat, dar nu aceasta era aşteptarea mea cea mai mare.
Mă mai aşteptam să întreprindeţi o minimă activitate de informare jurnalistică, adică să citiţi legea şi nu ziarele.
Pe link-ul
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=65171
puteţi găsi ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr.75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei.
Vă recomand mai ales Capitolul V.
Profesorii buni sunt un deziderat, condiţiile minunate sunt şi ele un deziderat, dar şi legea trebuie respectată.
In ceea ce priveste remarca lui M.B. referitoare la Mihai Coman, sunt intru totul de acord. Recent, omul si-a dat cu parerea in privinta unui ziar din orasul meu, jignindu-i pe jurnalistii care lucreaza la acel ziar. Fara a cunoaste problema care era in discutie. Am un dispret suveran fata de toti cei care dau lectii de jurnalism fara a fi lucrat vreodata intr-o redactie. Habar nu are ce inseamna a fi jurnalist!
Sunteti absolventa Spiru Haret?
Nu neaparat imoral sau ilegal…doar inevitabil…
Sunt putine facultati de calitate in Romania, de stat sau private. Majoritatea nu sunt nici de nivel mediocru ci mizerabil. Majoritatea au profesori incapabili si corupti, in cel mai bun caz dezinteresati.Am terminat o facultate de stat, fara taxa in 2000 si vreau sa spun ca bataia de joc a fost enorma. Coruptie, umilinta si un stres fantastic. Mi-a fost atat de scarba de societatea romaneasca dupa absolvire ca i-mi planificasem sa ma inrolez in Legiunea Straina Franceza si sa dau foc diplomei. Stau si ma gandesc.. decat sa faci o facultate in Romania mai bine (daca esti “admis”) mergi 5 ani la Legiune, macar acolo inveti ceva util. Cta despre partea materiala si acum regret ca am facut o facultate si nu m-am dus la legiune.
Alina, am 2 intrebari:
1) O ordonanta de urgenta se poate aplica retroactiv?
2) O diploma de licenta se poate anula pe baza unei hotarari de guvern? Din cunostintele mele juridice (anemice, ce-i drept…) toate actele se pot anula numai in instanta.
Multumesc anticipat pentru raspuns.
ILEGAL….nu se mai poate continua asa..cu diplome pe banda rulanta….cunosc persoane care au terminat facultatea la aceasta Universitate si nici macar nu stiu ce rpofil au terminat sau cum se numeste facultate…EX: noul ministru al tineretului. Sistemul bugetar e plin de persoane care au facut facultati pe la Spiru, iar eu ..care am terminat o facultate la o universitate de prestigiu in aceasta tara (AL.I.CUZA IASI) nu-mi gasesc un post pe masura studiilor mele. E jale acest sistem si trebuie luate masuri RADICALE. TOT PROSTU ARE DIPLOMA IN ZIUA DE AZI. PACAT…
Alina esti in concediu?Apropo unde il petreci?,in tara sau afara?
intentia e buna dar ca de obicei stam prost la partea practica… astfel de lucruri nu se schimba din poignet…
Salut Alina,
va recomand sa cititi articolul respectiv
http://stirea.wordpress.com/2009/07/20/ion-nuica-cristina-ursol-mihaela-bulbucel-sex/
Cert este ca Alina Gorghiu nu mai are timp de noi. Fug sa ma uit peste interviul tau din Q Magazine.
Parerea mea este ca multi din cei care au intrat la titularizare sunt involuntar impostori si nu calificati de diplome pentru a obtine titularizarea …Multi din absolventii de la specializarile neacreditate,neevaluate sunt complici constienti la frauda universitarilor ..si nu numai din cazul in speta ci si de la alte facultati si discipline private si acreditate …
I-as compara pe actorii cazului cu cei ce dau mita si cei care primesc mita …
Cunosc cazuri concrete in care absolventi cu diplome sunt in fara total de disciplinele atestate cu diploma si s-au prezentat cu relatii si pile la titularizare ..
Ce facem cu generatiile viitoare instruite si educate de acesti” absolventi ” care au platit 4 ani doar pentru a trisa profesia si a primi ani buni salarii pentru studii superioare si pensii tot asa ….calitatea lor profesionala ramanand aceeasi de dinainte de carton si cursurile universitare ca maternitate de diplomati sau universitare de fabricat diplome …Letea universitara romana…..nu Spiru Haret …
Fara o dimesionare si limitare a cifrei anuale de scolarizare in universitati de stat sau private riscam sa devenim o Romanie universitara de la vladica la opinca …cu ciobanasi privindu-si cu mandrie diplomele universitare intre mioarele mai destepte ca ei ….
Pentru o postare de mai sus
Nu exista “piata” pentru functiile bugetare …exista pile,relatii,grade de rudenie ,apartenenta politica….rutina la angajare ..acum smenul cu diplome de studii superioare pentru care se platesc salarii pe masura din buget …banii cetatenilor ….
Multi din diplomatii de la privat …in special cei de la ID…intre 20-60 de ani inseala moral si profesional atat bugetul cat si cetatenii….
Piata concurentiala reala exista doar in economia privata unde patronul cu adevarat responsabil ,si fiind in joc banul investit angajeaza pe examen real si competente ….
Superb! Mirific si Incredibil
Activisti grei si incredibil de lipiciosi care fac munca de ocnas pe blogul duduii Udrea impersonand niste cerberi, atacand ca dilimacii pe oricine care ii idica divei excursioniste derapajele pe care le face cu verva turistilor de cariera, apar ca vestile rele unde nu te astepti. De exemplu aici.
Atunci cand din sase in sase luni ajungeam pe blogul duduii de oranjada sa iau pulsul scremerii portocalii, personaje sinstre se invartosau ca niste monstrozitati oribile, facandu-se cheag in jurul posetariei ambulante si scuipand microbi asupra celor care ridicau chestiuni problematice in activitatea recent huiduitei.
Acum aceasi monstri sugerand bibliotecari si belbeci imi disrup navigarea pe fondul galben-albastru.
Mai lipseste sa loveasca pensionara Silverstar si acest loc va deveni la fel de nefericit ca zonele internautice unde activeaza aceste creaturi sordide. Bineinteles fara voia proprietarei acestui blog.
ori e o veste buna – cerberii isi cauta de lucru, dezamagiti.
Dar totusi – cine vrea niste bestii care lasate sa-si faca de cap se vor intinde ca un cancer de nestavilit.
Bibiotecaru s-a instalat deja.
O seara trista.
uite un articol intrucatva instructiv http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/860033/SENATUL-EVZ-Caritasul-politic-Spiru-Haret/
@ dan


Sunt impresionat… Numai cuvinte grele.
Mă faceţi să caut prin arhive să văd ce “microbi” am “scuipat” asupra voastră. Noroc că nu aţi fost mai des acolo ca să vedeţi că “microbii” erau scuipaţi şi asupra mea sau mai ales asupra mea şi nu a domniei voastre, care nu aţi fost decât solitar meteor pe acel blog din moment ce nu am habar cine sunteţi.
Domnul balbeck a fost interzis pe acel blog, eu am renunţat voluntar să mai fiu porcăit de anumite personaje…
Stimate domn, poate nu am reuşit eu să găsesc, dar v-am vorbit până acum pe blogul Elenei Udrea? Dacă aţi postat tot sub nick-ul “dan”, atunci ce aţi spus acolo diferă fundamental de ce spuneţi aici.
dan Says:
November 10th, 2008 at 12:10 pm
DOAMNA UDREA mi-a parut bine sa va cunosc! “DOAMNA” cu majuscule pentru ca asta sunteti, in adevaratul sens al cuvantului! Cel mic va multumeste pentru petrecerea de halloween
a speriat-o pe mama sa cand am ajuns acasa, fiind pictat de vrajitoare, va multumesc ca v-ati facut timp sa discutati cu mine desii erau peste 100 de oameni prezenti!…
Eu sper că pe acel blog aţi postat cu alt nick decât “dan”, pentru că mai sunt câteva comentarii, tot de acest tip, care nu rimează cu “scremerii portocalii” despre care vorbiţi astăzi.
Eu încă sper că nu aţi vrut să mă atacaţi şi am înţeles greşit.
De cateva zile tot aud despre “oamenii de buna credinta”, adica studentii/absolventii de la Spiru Haret.Pentru mine este evident ca numai de buna credinta nu este vorba. De fapt s-au platit niste diplomele … examenele sunt un simulacru iar daca s-ar face un simplu examen de verificare a cunostintelor, vor fi mari surprize! Aud in permanenta ” sa nu sufere studentii”!!! Care studenti? Colega mea de serviciu este la aceasta forma de invatamant ( la marketing )… a luat toate examenele de la 8 in sus fara sa invete absolut nimic. Este ea studenta … a fost macar o singura data intr-o biblioteca macar? De ce trebuie sa ne mintim si sa nu vedem lucrurile evidente? A fost o complicitate intre platitori ( refuz sa-i numesc studenti ) si cei de la Spiru Haret. Si unii si alti ne-au mintit pe noi atribuidu-si calitati pe care nu le au. Oare pe cati judecatori iesiti din aceste forme de invatamant ii platim din taxele noastre? Dar functionari prin diverse institutii?
LEGEA DA DREPTATE ABSOLVENTILOR!
In una din emisiunile din 20.07.’09 de la Realitatea d-nul Gyorgy Frunda,avocat de succes, specifica urmatoarele(de fapt ne confirma ceea ce unii dintre noi banuiam ca e asa)Legea Invatamantului (prin care se permite organizarea ID-lui daca sunt acreditate formele la zi)are intaietate in raport cu H.G. emise,H.G.-rile pot veni in completarea acestei legi dar nu pot fi contrare legii,in caz ca sunt contrare, legea prevaleaza in fata H.G.-lui.In atare conditii si chiar daca se modifica legea,aceasta are efecte doar ptr. viitor nu poate fi retroactiva.De asemenea senatorul a spus ca orice instanta din tara,in aceste conditii va da castig de cauza absolventilor!”
Inca, cateva consideratii pe care te/as ruga sa le ai in vedere in iesirile tale publice in legatura cu invatamantul la distanta>
Wikipedia : Distance education, or distance learning, Invatamantul la distanta este un domeniu al educatiei care se concentreaza pe pedagogie si andragogie [v.mai jos], pe tehnologie, pe un model de metode educationale care are ca scop sa ofere instruire studentilor care nu sunt in mod fizic “on site” (la locul respectiv). Cf Departamentului de stat al Agriculturii din SUA, aceasta “este metoda de a procura accesul la invatare cand sursa informatiei si invataceii sunt separati dpdv al timpului, al distantei sau al ambelor. Cu alte cuvinte, invatamantul la distanta este procesul prin care se realizeaza o experienta de invatare de valoare calitativa egala pentru ca invatacelul sa-si satisfaca cel mai bine nevoile sale in afara salilor de clasa. Decat sa participe la cursuri in persoana, profesorii si studentii pot comunica din cand in cand, la alegerea lor, sa schimbe documente printate sau in format electronic, pot comunica prin tehnologie care le permite sa comunice in timp real sau prin alte cai online [TVRM, radio, www]. Cursurile invatamantului la distanta care necesita prezenta fizica la fata locului (ca fac si eu ca astia din presa), indiferent de motiv, incluzand aici examinarea, se numesc studiu hibrid.Aceasta tehnologie este din ce in ce mai folosita in universitati si institutii de pe tot globul. Cu noul avant al tehnologic, ID estedin ce in ce mai mult stimat pentru potentialul sau de a oferi atentie personalizata si comunicare internationala cu studentii. Andragogy- andragogia consta in strategiile de invatare orientate spre adulti. Pt prima data termenul a fost folosit in anul 1883 de Alexander Kapp, un profesor german german si a fost apoi dezvoltat intr-o teorie de catre profesorul american Malcolm Knowles.
draga CLAUDIU TUFIS….cum vrei u sa verific dak era sau nu acreditata atat timp cat in majoritatea ziarelor era cate un afis mare cu \"UNIVERSITATEA SPIRU HARET\" ,IAR IN DREPTUL FIECAREI FACULTATI SCRIA CU LITERE MARI …\"FACULTATE ACREDITATA\"….K SA MA ASIGUR K FACULTATEA E ACREDITATA EU TREBUIA SA CER LA SECRETARIAT SA IMI ARATE LEGEA IN BAZA CAREIA FUNCTIONEAZA UNIVERSITATE,HOTARARILE DE GUVERN CARE AU FOST PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL IN CARE SA SE SPECIFICE ACREDITARILE\"…ITI GARANTEZ EU K UN LICEAN CARE ABIA A TERMINAT LICEUL NU STIA LUCRURILE ASTEA…….AAAA SI INCA CEVA…IN FIECARE AM DE VREO 6-7 ANI DE CAND APARE IN FIECARE ZIAR ACESTE AFISE CU DIVERSE FACULTATI IN DREPTUL CARORA SCRIE\"ACREDITATA\"….IN NICI UN AN MINISTERUL NU A VENIT CU VREO LISTA CU FACULTATILE CARE NU AR FI ACREDITATE….VINA ESTE A CELOR DIN MINISTER SI A CELOR D LA FACULTATE…EU NU AM NICI O VINA….SUNT ABSOLVENT PROMOTIA 2009 AL FACULTATII DE DREPT SI ADMINISTRATIE PUBLICA,DIN BUCURESTI,LA UNIVERSITATEA \"SPIRU HARET\",FORMA DE INVATAMANT ID…
Eu, inainte sa ma inscriu la Spiru – Haret, am verificat daca este acreditata si totul parea in regula!
Daca nu era asa de ce nu s-au luat masuri mai devreme si se iau abia acum dupa ce au absolvit atatea promotii?
Nu este drept sa sufere atatia absolventi pentru ca unii nu s-au sesizat la timp!
Cat despre examene, eu cel putin am pierdut multe zile si chiar nopti invatand pentru ele.
Nu e chiar asa usor sa iei un examen la Spiru…
ca sa nu mai zic de licenta……….
Sunt foarte multe nereguli si in facultatile de stat nu numai aici!
Buna ziua,
Am absolvit anul acesta Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Spiru Haret la un Centru ID, cu o medie mare. In urma acestei licente am aplicat pentru un job in cadrul unei organizatii internationale din cadrul Uniunii Europene. Am obtinut acest job in urma unui concurs la care au particpat state membre ale Uniunii Europene. In urma acestui scandal nici nu mai stiu daca sa ma prezint sau nu la noul loc de munca. Azi am diploma valida, maine nu o mai am. Maine ma voi trezi ca trebuie sa-mi validez si diploma de bacalaureat, sau certificatul de nastere. Cand m-am inscris la Facultate am sunat la MEC si am intrebat daca facultatea este acreditata. Mi s-a spus ca da. Nici gand sa-mi treaca sa intreb de forme de invatamant. Anul acesta am aflat de ARACIS. Pana anul acesta nu stiam de existenta acestei Agentii- mai exact am aflat de ei pe 9 iulie. Consider ca m-am informat sunand la MEC. Facultatea de drept la Spiru Haret este de 4 ani. Nu imi voi revalida diploma de licenta intrucat validarea in cazul meu s-a facut de catre Uniunea Europeana.A revalida diploma cum vrea Ministrul Educatiei inseamna pierderea a 5000(cinci mii) de Euro lunar.In cazul in care ii voi pierde , ii voi solicita Ministerului Educatiei timp de 5 ani aceasta suma.Dar ce imi pare mie batjocoritor este urmatorul lucru- faptul ca nu s-a anuntat inainte de sustinerea licentelor situatia clara a Universitatii. Abia dupa sustinerea acestora, s-a inceput aceasta mediatizare impotriva studentilor USH.Sunt de acord cu masura impusa de doamna ministru dar nu retroactiv. Nu sunt subiectiva. Mai urmez cursurile Facultatii de limbi si literaturi straine din cadrul USH unde nu am grile, nici la plic , nici la pachet. Acolo pur si simplu nu exista. Dar in situatia de fata stiu ce am de facut. NU imi cersesc aceasta diploma, dar vreau ca Ministerul Educatiei si Guvernul sa nu-si mai bata joc de plebe, prin asa zise reforme. Ecaterina Andronescu a distrus orice urma de invatamant romanesc. Daca eram atat de buni, si aici ma refer si la cei de la stat- ne aflam si noi macar in primele 500 Institutii de Invatamant din lume.
Mă mândresc că-s HARETISTĂ.Nu mai pot spune ca ma mandresc ca sunt romanca!
V-am urmarit cu interes la emisiunile televizate la care ati participat in ultimul timp si cred ca este necesar sa fie lamurite anumite probleme legate de absolventii ” SPIRU HARET”. Mentionez ca nu sunt nici studenta, nici absolventa a acestei facultati, dar lucrez invatamantul preuniversitar de 26 ani, ca invatator, am si functia de metodist si din aceasta postura pot sa imi exprim o parere cat de cat autorizata:colegele si colegii mei au urmat diferite specializari ale acestei facultati la forma de invatamant la distanta, pentru ca la un anumit moment dat semnalele venite de la Ministerul Educatie sunau cam asa: toata lumea ar fi bine sa isi completeze studiile pentru ca in momentul intrarii in UE ,Liceul Pedagogic absolvit de invatatori si educatori nu va mai fi suficient . Astfel oameni cu vechime in invatamant s-au trezit in situatia de a le fi amenintata slujba.Au incercat sa rezolve aceasta situatie indreptandu-se spre invatamantul superior, dar cum nu puteau inchide scoala pana la terminarea studiilor, au optat pentru FR si ID,s-a spus ca nu s-au interesat suficient, dar cei care s-au inscris in 2004, 2005, 2006 au facut-o atat cat au putut la momentul respectiv,si totul parea foarte legal.S-a discutat despre grile si diplome primite prin posta, nimic mai neadevarat. Cursurile si grilele nerezolvate continand intre 200-500 aplicatii erau postate pe siteul facultatii, studentii le listau studiau cursurile si rezolvau aplicatiile, iar pentru examene se deplasau in salile ID din resedintele de judet, unde sustineau examenul, dupa ce se identificau cu CI si CNP.Ar fi interesat de stiut daca d-na ministru stie cati inspectori scolari sau directori de scoli sunt directori ai centrelor ID din tara, cate cadre didactice din invatamantul preuniversitar au absolvit aceasta facultate si in ce situatie penibila ii pune acum. Nu spun ca,poate universitatea are anumite probleme, dar acesti oameni au invatat, la modul cel mai serios si nu merita un astfel de tratament. Cred ca luarea unei masuri retroactive in acest sens nu este corecta cu atat mai mult cu cat si Ministerul Educatiei utilizeaza acesta metoda de evaluare cu ajutorul computerului ex. Cursurile de intiere IT si utilizare Ael,organizate de SIVECO s-au desfasurat in acelasi mod, oare si acele certificate obtinute in urma promovarii examenului final vor fi anulate de un alt ministru ? Va multumesc pentru intelegere si sper ca veti fi in continuare alaturi de colegii mei aflati in dificultate.Trebuie rezolvate toate neregulile, dar fara a sacrifica oameni nevinovati.