79

Comentarii

Postat pe
Mar. 16, 2011

Adaugat de
Alina Gorghiu
la 10:03 pm
uncategorized »

Ca sa stiu ca nu sunt singura

V-au placut interventiile din plen ale lui Crin Antonescu azi? :)

 

79 comentarii la “Ca sa stiu ca nu sunt singura”

  1. Tik says:

    Foarte mult.

  2. greenisthenewred says:

    “E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune”. Cam asa s-ar putea explica “interventiile” lui Crin de azi, un amestec de populism socialist si de nationalism a la gheorghe funar.
    Din pacate, PNL a devenit ostaticul unui om indragostit de el insusi si de aparitiile televizate.

  3. mihnea says:

    nu. pambuccian si korodi au fost adevaratii parlamentari. restul au fost mediocri, sorry.

  4. Miki says:

    a fost extraordinar :) )… nu l am mai vzt de ceva timp asa vehement :) )

  5. Nu esti singura, Alina. Suntem multi alaturi de tine si vom fi si mai multi. Despre Crin pot spune ca este un orator rar. Eu sunt fascinat.

  6. Penescu Cornel says:

    Desigur, si nu sunt singurele discursuri excelente. Banuiesc ca multor domni si multor doamne din PDL nu le-au picat bine. Nu cred ca au in PDL un orator de acelasi calibru, si oricum sunt timorati de Basescu, nu prea au curajul PDL-istii sa fie spontani.

  7. giuliano says:

    Am vazut ultima interventie a lui Crin Antonescu. A fost charismatica, vie, cu lipici la marele public. De placut insa mi-a placut cu adevarat discursul lui Calin Popescu Tariceanu!

  8. Anca says:

    Absolut dumnezeiesc a fost Crin!
    Si PNL alaturi de el, felicitari, azi am avut parte de opozitie
    si de reprezentare cat sa compenseze interdictia accesulu publicului in Parlament!
    Multumiri liberalilor!

  9. greenisthenewred says:

    Cred ca era mai bine daca PNL ar fi cerut o declaratie de condamnare a turnatoriilor facute de Voiculescu impotriva a sute de oameni nevinovati si a familiei sale. Si da, daca ar fi facut asta, nu ar mai fi contat CUM spune ci CE spune. Asa, e doar o noua gargara.
    Mi-e rusine ca ma consideram, candva, liberal.
    Crin – NU
    Djuvara – DA

    • Alina Gorghiu says:

      vorbesti despre turnatorii stiute din dosarl lui Voiculescu sau intuite?
      e periculos sa aruncam acuzatii, fara sa stim exact detaliile unui caz.

  10. Lilick says:

    A propos de “chiulul” lui Crin. Nu cred ca le-ar face nicio placere maimutelor pedeliste sa aiba zilnic in Parlament astfel de discursuri. Asa ca sa zica merci. :)

  11. Geta Reloaded says:

    Da, mi-au placut, dar rezultatul final nu trece de 236, indiferent de cat de bun e Crin Antonescu.
    Imi placea mai mult Crin Antonescu cand declara ca “Eu, la BPN al PSD nu ma duc, pentru ca nu sunt comunist” asa ca…

    • Gabriel says:

      A venit PSD-ul la el ,ramane un liberal indiferent de vizitele pe care le face sau le primeste.

      • Geta Reloaded says:

        @Gabriel
        PSD-ul fiind tot acela care s-a dus sa guverneze cu PDL-ul in 2009?
        Si daca PDL-ul a vrut sa guverneze cu ei 9 luni, de ce n-ar vrea si PNL-ul pana in 2020?

        PSD-istii sunt cei care voteaza cu PDL-istii in Consiliul General, in timp ce Chiliman si Piedone aduna semnaturi pentru referendum?

    • Emi says:

      Si tu imi placeai mai mult cand erai pnl-ista.

      • Geta Reloaded says:

        @Emi

        N-am fost PNL-ista cu acte nicioadata si asta e norocul meu, ca macar nu ma amesteca lumea cu cei la care Antonescu nu se duce ca nu e “comunist”. S-au nu se ducea ca acum…

  12. Dan Muri says:

    Da uite chiar m-am simtit reprezentat in parlament!.. De oameni cum esti tu, dnul Crin Antonescu …. are nevoie tara asta ca sa merga pe drumul cel bun!…
    Cu stima si.. respect!.. Dan Muri!..

  13. Motraux says:

    Mai incape discutie ?!

  14. Mihaela says:

    Foarte bune! Un adevarat lider!

    In sfirsit am avut parte de opozitie astazi in Parlament, desi votul nu a fost pe masura..

  15. Bibliotecaru says:

    Îmi pare rău să fiu în notă discordantă, dar domnul Crin Antonescu nu mă mai impresionează de foarte mult timp. Dacă este necesar, voi prelua din stenograme discursurile domniei sale şi voi demonstra că aceste discursuri, spuse cu un ton teatral, nu afirmă şi nu spun absolut nimic. Simple banalităţi rostite cu o emfază declamatoare, precum actorii de dramă de acum 100 de ani.
    Nu-i vorbă că nici ceilalţi nu sunt prea străluciţi… dar, pe de altă parte, nici pe ei nu-i laud. Am asistat astăzi la un “dialog” politic ce putea fi foarte bine realizat şi prin cartiere precum Zăbrăuţi, Ferentari, Colentina, Rahova, Pantelimon, Berceni II… printre locuri pitoreşti după blocurile gri.

    Parlamentul s-a preschimbat într-un loc de război între clanuri, nu mai are nimic de-a face cu intelectualitatea, eleganţa, raţiunea… şi toate acele lucruri care, iniţial, ar fi de presupus în conceptul de parlamentarism. Eu cred că lipsa de spirit parlamentar este, în primul rând, o jignire a electoratului. Personal nu am votat pentru parlament ca să aleg parlamentari cu astfel de comportamente… În plus, domnul Boc, care, dacă îmi amintesc eu bine, nu este şi parlamentar, nu are nici un fel de imunitate la declaraţii politice, nu ar trebui să aibă voie să ia “la mişto” parlamentarii. Dar ce mai contează! Unde stimă de sine nu există, nu mai contează nici un afront.

  16. Gabriel says:

    Da! Este pregatit pentru a conduce Romania.

  17. Bibliotecaru says:

    PS.
    Incomparabil mai bun mesajul parlamentar al domnului Tăriceanu.

  18. gica says:

    Foarte mult

    Eu zic sa-l ducem la Eurovision … aranjam cu Dalida sa-i imprumute cantecul “Parole, parole, parole”.
    Ne falim pe urma ca am luat locul 1 chiar fiind in opozitie :)

    @Alina, scuza-mi malitiozitatea dar eu gandesc ca azi am mai pierdut o batalie.
    Cand castigam razboiul?

  19. Iulian Budoi says:

    Iarta-ma, dar eu l-am ascultat pe Paleologu si nu am mai putut asculta altceva pentru ca jumatate de ora m-am tavalit pe jos de ras :) ))

  20. iuliana says:

    Imi pare rau de sacrificiile facute de oamenii din provincie. Destul de putini bucuresteni au simtit nevoia sa li se alature. Nota 10 sindicatului rezervistilor care si-a mobilizat oamenii, desi nu aveau nici-o legatura cu Codul muncii (poate copiii si nepotii lor). Nici Ponta n-a avut un discurs rau! Excelenta ideea repunerii pe tapet a temei nationale!

  21. mecanicul-L says:

    HAI CRIN!
    HAI PNL!
    HAI USL!

  22. Moshu says:

    Inca putin si-l depaseste pe Vadim … :)

  23. micutzul says:

    Este un orator foarte bun si in sfarsit pedeleul a fost pus intr/o situatie grea fata de udemere si fata de romani. Prin faptul ca refuza categoric si guvernul si presedintia sa dea un comunicat oficial se pare ca au fost aruncati in corzi. Nu/i lasati sa iasa de acolo.
    Obligatoriu solicitati in Comisia de Aparare un raport al SRI si al MAI in legatura cu ce intampla in cele trei judete, ce este garda secuiasca si daca cumva este o organizatie paramilitara.
    De asemenea eu ca cetatean roman protestez fata de faptul ca la conducerea celor trei judete in aceste momente se afla cetateni maghiari. Toti cei care obtin astfel cetatenia sa fie pusi sa aleaga. Si daca aleg cetatenia maghiara sa piarda drepturile de cetateni romani.
    Cereti aplicarea Constitutiei si scoateti udmreul in afara legii. Asa o sa fie liniste.

    • andrei says:

      Ca cetatean roman ar trebui sa protestati pentru ca faceti astfel de afirmatii. Dar, na! E mult mai greu sa iti dai seama cand spui prostii decat sa preiei prostiile altora.

      • micutzul says:

        Stimate Andrei, eu nu am facut decat sa exprim parerea mea, fara a arunca cu cuvinte jignitoare. Nu trebuie decat sa va expuneti pozitia fara a fi obligat sa dati lectii altora. In alta ordine de idei va intreb daca intelegeti implicatiile faptului ca la conducerea unui judet sa fie cetateni maghiari , atentie nu spun cetateni de etnie maghiara. Am si eu prieteni maghiari, care nu sunt de loc de acord cu ceea ce s/a intamplat in 15 martie. Apoi la 1 Decembrie au fost maghiari care au spus ca e cea mai neagra zi din viata lor. Nu am nimic cu nimeni indiferent de nationalitate sau religie. Iubesc muzica tiganeasca, mancarea ungureasca si respect orice opinie. Dar de aici pana la a batjocorii si jignii istoria unui popor si poporul insasi este cale lunga. Nu sunt nationalist dar imi iubesc tara si nu vreau sa vad romani ingenunchiati. Mergeti in Harcov si apoi sa/mi spuneti cum va simtiti ca roman in tara Dv. Lectii de acum incolo sa dati copiilor dv. iar parerile celorlalti daca vretile cititi , daca nu , nu, Si atat. Cu respect.

      • micutzul says:

        @ andrei
        Si pentru a intelege despre ce vorbesc, cititi aici. Daca doriti mai mult va rog sa cautati.

        http://www.frontpress.ro/?p=5578
        http://www.youtube.com/watch?v=SJwMypFoyZo&feature=related

  24. Emi says:

    Crin Antonescu ma surprinde mereu fiind de fiecare data mai bun decat il stiam. Si ca orice lider autentic, impune fara sa o ceara tuturor sa fie tot mai buni.

  25. cosmin says:

    DA , ca de fiecare data . Evident acest lucru deranjeaza pe portocalii .

    Dureros a fost sa vad in piata doar cativa protestatari , in mare parte militari pensionari .

    basescu – presedinte , boc – premier . Incepe sa imi fie rusine ca traiesc in aceasta tara .

  26. andrei says:

    Din pacate, PNL a ajuns un fel de PRM. Discursuri incarcate de nationalism de prost gust, patriotarde si goale de continut, care incita la sovinism si xenofobie. Ce poate sa iti placa la astfel de discursuri? E drept, Crin Antonescu vorbeste bine dar pentru a admira un discurs nu e suficient ca imbinarea cuvintelor sa fie reusita, conteaza mult si continutul.

    • Daca nu PNL, atunci cine mai poate sa salveze acest neam?Eu sunt fericit pentru faptul ca PNL si Crin Antonescu au salvat demnitatea romanilor cerand condamnarea discursurilor si faptelor nebunesti ale maghiarilor de aici si de la Budapesta.

      • andrei says:

        Pai Crin Antonescu nu a salvat nicio deminitate a romanilor ca nu e nimic demn sa condamni pe cineva pentru ceva ce nu a spus asa cum nu e nimic demn in a condamna un grup pentru prostiile unui membru al grupului.

    • Liviu says:

      Faptul ca dl. Crin Antonescu a precizat atitudinea UDMR-ului de fata usuratica din 2004 pana astazi, inseamna sovinism si xenofobie? Poate numele de Antonescu iti trezeste ceva teama, dar nu este acel personaj cu grad militar.
      Oricum sa amintesti de UDMR atata timp cat 4 ani au fost parteneri la guvernare este imoral.

  27. Marin Doina says:

    MA INCLIN CU TOT RESPECTUL. JOS PALARIA!
    Dl. CRIN ANTONESCU este unicul politician care ii poate detrona pe Base si toata clica lui de mafioti… VOT pt. CRINA ANTONESCU = PRESEDINTELE ROMANIEI

  28. Marin Doina says:

    CRIN ANTONESCU = PRESEDINTELE ROMANIEI

  29. Sever Doru Puia says:

    Magistral! Atat de clar si de plin de substanta , incat a lasat fara replica atat actuala putere cat si asa zisii colegi de opozitie.
    Ca si unul dintre cei care au intrat in PNL inca din anul 1990, dupa lungi cautari,am ajuns sa vad la conducerea PNL un om cu care ne putem mandri !

    Cu deosebita stima,Puia Sever Doru.

  30. dracu says:

    sunt deja indragostit de acele di scursuri.
    o sa le inramez, si pe pun pe perete langa Allah Akbar.

  31. Dodolica says:

    Daca ar fi asa fiecare roman, nu am mai avea nevoie de sindicate …pe care Ba -ha, ha, ha le-a discreditat !
    Daca ar fi asa fiecare roman nu am fi ajuns aici !

  32. raul says:

    Sarutmana.Imi pare rau,dar nu le-am vazut.

  33. vali says:

    fascinant discursul toata stima

  34. Safriuc Vasile says:

    Lipsa la vot a cetacenilor, in opinia unora, ar fi rezolvata prin vot obligatoriu. Dar nimeni nu propune ca cei platiti din taxe si impozite, care au pensii speciale, parlamentarii, sa fie obligati sa voteze. Daca avem 470 parlamentari 216 ar vota pentru, 4 impotriva, 250 voturi nexprimate sa fie considerate nedecisi, lasand dreptul de dezizie celor care au votat majoritar. Ar fi atunci 466 pentru si 4 impotriva. Daca s-ar decide acest lucru prezenta in sala ar fi maxima, nu ar mai exista lipsa de cvorum. La motiuni de cenzura respectarea votului secret, nu ar mai da atata siguranta puteri ca ei sunt nemuritori.

  35. tibi says:

    Sa Va fie rusine la toti cei care considerati ca sunt mai importante cuvintele decat ideile.

    • Alina Gorghiu says:

      of, asta ai inteles din tot ce s-a scris aici?
      si, mai mult, nu ai “vazut” nicio idee in ce a spus Crin?

  36. Bibliotecaru says:

    @ Geta Reloaded March 17, 2011 at 1:23 pm
    Nu aş merge chiar atât de departe. Un partid nu trebuie să fie un om, 10 oameni, 100 de oameni… Un partid trebuie să fie sinteza tuturor membrilor săi.

    Chestiunea este că domnul Antonescu a lansat cu aplomb o ploaie de lovituri la adresa PDL, uneori la nivelul invectivei, fără să spună absolut nimic concret. De mult am observat că domnul Antonescu recită discursuri cu multe virgule şi puţine încheieri cu punct…
    Aici, pe acest fir de blog, sunt foarte mulţi care au spus că le-a plăcut discursul domnului Antonescu. Există însă cineva care poate să enunţe 3 idei pe care le-a transmis domnul Antonescu cu această ocazie dincolo de obişnuita logoree parlamentară? Numai 3 lucruri pe care le-au aflat cu această ocazie. Poate nu m-am prins eu, poate am pierdut eu o intervenţie super-inteligentă şi nu am fost atent, poate că domnul Antonescu a explicat de ce anume nu este de acord cu amendamentele pedelisto-guvernamentale… 3 lucruri importante spuse de domnul Antonescu, 3 afirmaţii politice, 3 “ceva”.

    “O să vă faceţi datoria dvs şi de această dată, şi veţi rămâne în bănci, pentru că n-aveţi voie să vă ridicaţi din bănci. O să vă faceţi datoria faţă de cei care vă plătesc pe sub mână, care vă susţin politic pe sub mână şi faţă de care ştiţi să daţi socoteală, nu la vedere!”

    Vă dau şi link:
    http://www.youtube.com/watch?v=x3kXJc870CY

    3 Idei… Dacă sunt prea multe, măcar una… Poate sintetiza cineva într-o propoziţie ce a vrut să spună domnul Antonescu astfel încât să rămână în istorie… Eu nu am decât două cuvinte, “miştouri ieftine”.

    Iată şi un al doilea link…
    http://www.youtube.com/watch?v=i3EHVsCkXas

    Repet măcar o idee politică, o chestiune legată de execuţia guvernării, o părere legată de Codul Muncii, o simplă părere… Poate spune cineva ce anume a reţinut din astfel de discurs? “Râsul de-a prostul” adresat preşedintelui şi premierului? Presa asta a reţinut… Ce mă încălzeşte pe mine ca cetăţean că un parlamentar al României spune un astfel de discurs de la tribuna Parlamentului? Unde este DEZBATEREA moţiunii de cenzură, unde se vorbeşte despre implicaţiile modificările aduse Codului Muncii? Unde ne vorbeşte domnul Antonescu despre deficienţele acestor prevederi?

    • Geta Reloaded says:

      @Bibliotecaru
      Ai dreptate, depui mult suflet si ai argumente corecte.
      In curand te vor face “portocaliu”.
      Eu am renuntat la comentariile cu argumente, ca atat m-au facut “portocalie” incat am inteles ca nu merita sa ma agit.

      “Un partid trebuie să fie sinteza tuturor membrilor săi.”
      De alegatori care nu sunt membrii de partid n-au nevoie?

      Saftoiu este “moralista second-hand”, dar Crin care prin noiembrie 2010, declara ca nu merge la PSD ca nu e comunist si prin februarie infiinta USL-ul cu comunistii, de care moralist e?

      Daca asta e sinteza partidului pe mine nu ma deranjeaza ca nu sunt membra.

    • Bibliotecaru says:

      @ Geta Reloaded
      Partidul nu are nevoie de alegători…
      Este o greşeală ca cineva să creadă că partidele ar trebui să CÂŞTIGE ALEGERILE. Partidele ar trebui să-şi expună oferta politică pentru un post pentru care se realizează alegerile şi cetăţeanul să aleagă oferta care îi este cel mai aproape de nevoile sale. Asta înseamnă ALEGERE. “Câştigarea alegerilor” este ca o cursă a partidelor care nu are nimic de-a face cu ce doreşte cetăţeanul… şi, în consecinţă nu are nimic de-a face cu democraţia.

      Nu mi-e frică că cineva mă face portocaliu. Chiar astăzi un cineva anonim (“portocaliu” bănuiesc) m-a acuzat că ţin cu liberalii (http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/03/domnule-boc-curat-constitutional-dar.html?showComment=1300436178165#c387218295355367402) … Cât timp se întâmplă asta, sunt liniştit.

    • Alina Gorghiu says:

      Bibliotecaru,

      Nu scoateti, va rog, interventia lui Crin Antonescu din contextul celorlalte luari de cuvant. Stiti ca el este spontan si ca da replica. Ca atare, discursul lui a fost o replica la ceea ce s-a zis, mai mult decat o dezbatere a Codului Muncii, asa cum e cazul la C P Tariceanu.

    • Bibliotecaru says:

      @ Alina Gorghiu

      Pentru că oricum nu cred că mai citeşte altcineva acest fir… am să dezvolt un pic lucrurile.

      Eu nu am spus că celelalte discursuri au spus ceva mai înţelept. Este adevărat, “strigăturile” su venit din toate părţile, tocmai de aceea este foarte grav. Aruncarea de replici, de colo-colo, nu are legătură cu parlamentarismul, ci cu talk showrile de mare rating. Parlamentul trebuie să fie o tribună a ideilor, a principiilor, a organizării, imprecaţia şi bădărănia nu are ce căuta aici. Când oamenii parlamentului încep să folosească tribuna parlamentară pentru a se jigni, pentru a minţi, pentru simpla retorică… atunci misiunea instituţiei parlamentare este eludată. Cum v-aţi simţi să fiţi pe o masă de operaţie şi doctorii, în loc să vă salveze viaţa, s-ar înjura unii pe alţii pentru că sunt adepţii unor soluţii diferite de intervenţie chirurgicale? Ceea ce face parlamentarul în Parlament reprezintă o operaţie pe conştiinţa a 21 de milioane de oameni. Politicienii uită că o astfel de responsabilitate se traduce prin supravieţuirea unei ţări şi se joacă, infantil, în numele lor, de-a aruncatul acuzaţiilor şi jignirilor, ignorând real cetăţenii şi nevoile lor.

      Parlamentarii se lovesc însă de o nouă problemă. Cetăţenii încep să se uite la disputa parlamentară. TVR Info a început să transmită şedinţele în direct, şi de la Senat şi de la Camera Deputaţilor… Oamenii sunt din ce în ce mai atenţi la declaraţii şi la conţinutul lor.

      Ceea ce ar trebui să vă îngrijoreze pe dumneavoastră este faptul că toţi cei care au aplaudat aici discursul domnului Antonescu ca fiind genial sau, mă rog, de înaltă ţinută politică… nu reuşesc să extragă nici măcar o idee esenţială din el. Este ca în bancul cu Bulă care învăţa tabla înmulţirii pe muzică, şi, deşi nu mai ţinea cuvintele, melodia îi era clară în minte… Oricât de bine ar suna “muzica”, discursul răstit, “replica arzătoare şi profundă”, cetăţenii României nu au cum să nu observe că dezbaterea parlamentară ţine astăzi, în mod aberant, mai mult de o “imprecaţie politică” şi mai puţin de o dezbatere reală a problemei pusă în discuţie. Este timpul ca politicienii să treacă la un alt nivel pentru ca România să supravieţuiască în aceste vremuri, poate mai complicate decât oricând în istorie, dată fiind dimensiunea mondială a reacţiilor naţionale. Mi-aş dori ca în fiecare om politic să existe acest imperativ al schimbării.

      Din păcate, din răspunsul domniei voastre nu observ absolut deloc această nevoie de schimbare, nu văd nici dorinţa de a culege realităţile din lumea reală, a cetăţeanului obişnuit, fără firmă, fără bani, fără partid… cel pentru care politica se aplică în primul şi primul rând. Dimpotrivă, simt că aţi fost deranjată de ce am spus şi aţi încercat să-mi oferiţi un răspuns prin care să vă apăraţi preşedintele de partid fără să mă jigniţi prea tare. Din păcate, în timp ce Codul Muncii se aplică tuturor salariaţilor din România şi este important pentru mai mult de 10 milioane de oameni, răspunsul domnului Antonescu, cel în care punea întrebări retorice, semăna foarte, foarte mult cu acelaşi tip de discurs al preşedintelui cu calitatea de suspendat. Vă mai amintiţi? La Cluj, 2007, mitingul de dinainte de referendum… Preşedintele îşi întreba susţinătorii… Vreţi să bla bla bla… Şi publicul “de partid” striga Nuuuuuuu! sau Daaaaa!

      Mai ţineţi minte reacţia unui tânăr, Darius Groza?

      http://www.youtube.com/watch?v=6ZfO0jJCGJU

      Doamnă Gorghiu,
      Nu vă iluzionaţi că aceşti tineri, pragmatici, care nu se lasă păcăliţi de discursul-declamaţie, care nu sunt alături dintr-un partid pentru discursuri populiste (cum se mai întâmplă cu cei mai în vârstă), nu vor judeca şi membrii PNL atunci când vor produce astfel de discursuri din poziţia “puterii”. Ei sunt cei care recunosc expertiza pentru că au crescut în capitalism sub imperiul eficienţei şi a maximizării profiturilor, ei sunt cei care citesc de la 14 ani cărţi de marketing şi învaţă să manipuleze fără să se lase manipulaţi, ei sunt cei care au internetul în sânge şi au acces la informaţii la care nici nu ne imaginăm că există. Aceşti tineri nu vor accesa politica unui partid al cărui preşedinte nu prea dă pe la locul de muncă şi face “miştouri ieftine” relativ la preşedintele partidului oponent. Ei vor vrea cât mai repede rezultate, profesionalism, seriozitate. Pentru ei votul este o investiţie de la care se aşteaptă la un profit mult mai mare decât o pungă şi o găleată, sau ce mai dă politicianul prin teritoriu.

      Eu sper să nu mă înţelegeţi greşit şi să consideraţi că vreau altceva decât ca domnia voastră să fiţi un politician mai bun, mai exigent, mai competent şi mai eficient. Domnul Antonescu este pierdut deja pentru politică, nu mai poate recupera imaginea unui politician din vremuri trecute, dar dumneavoastră aveţi încă posibilitatea să evoluaţi în forma politicianului de profesie care se desprinde de imaginea “sunt căpitan de vas, dar am ajuns preşedinte”. De dumneavoastră depinde dacă mă luaţi în serios sau nu.

      • Alina Gorghiu says:

        Nu inteleg gresit si nu ma supara criticile argumentate. Din contra.
        Discursul politic este unul care lasa de dorit, in ultima vreme, cel putin. Si asta nu o spuneti numai d-voastra, ci o recunoaste si clasa politica.
        Veti spune ca am facut cu totii obsesii si dam vina pe T Basescu. Insa de acolo a plecat “popularizarea” excesiva, dorinta de a fi “de-al nostru”, toate astea au fost intelese gresit, asa ca glumitele, mistourile si tragerea de sireturi au devenit politica nationala.
        Tariceanu a mers pe formula “non combat” mult timp. Va aduceti aminte ce spuneau analistii? Ca nu are replica, ca e unul care doar incaseaza, ca nu e normal sa se lase calcat in picioare (ma rog, nu astea erau cuvintele)…

        Partidul prezidential a luat modelul si a inceput discutia in doi peri cu toata lumea, partide politice, presa, sindicate… Si lucrurile au luat-o la vale.
        Nu e firesc, adevarat. Si e cazul sa ne oprim, iar adevarat.

      • Bibliotecaru says:

        @ Alina Gorghiu

        Sursa acestor probleme să găseşte în “cumulul de funcţii”. Partidele au un vârf de tip “factotum” şi de aceea atitudinea este greşită. Preşedintele unui partid este persoana autorizată să vorbească în numele partidului, la o adică este şi candidatul la preşedinţie, atunci când sunt alegeri prezidenţiale, dar şi candidatul la a fi premier, atunci când se alege premierul, dar şi candidatul la preşedintele camerei când se alege preşedintele camerei… şi aşa mai departe. Nu există oameni care se pricep la toate, este o iluzie. Calităţile de care ai nevoie pentru un post nu se potrivesc şi la late posturi. Un bun preşedinte de ţară nu va fi niciodată un bun preşedinte de partid, cu atât mai mult nu va fi un bun premier sau un bun parlamentar… Fiecare dintre aceste funcţii “dinafara partidului” au o specificitate, necesită anumite aptitudini şi anumite cunoştinţe acumulate în timp. Domnul Băsescu este o problemă pentru că singurul lucru pe care l-a făcut profesionist în viaţă a fost să fie căpitan de vas… în politică domnul Băsescu este amator, ajuns din întâmplare pentru că lucra într-un minister la revoluţie, şi acest lucru se vede de la distanţă. Faptul că a câştigat prin carismă, impulsuri, instincte sau mai ştiu eu ce, nu-l face un preşedinte bun.

        La fel este şi cu replica la grosolăniile domnului Băsescu. Nu ar fi trebuit să răspundă domnul Tăriceanu ca premier, nu ar trebui să răspundă parlamentarii târnuiţi de preşedinte cu replici la fel de tăioase. De astfel de lucruri ar trebui să se ocupe partidul, cei care nu sunt în funcţii pe undeva… Cea mai “tăioasă” replică pentru preşedinte este… contrastul cu el. Când cineva devine grobian şi prost-crescut, nu te apuci să-i răspunzi la palme cu palme, pentru că ajungi tot acolo unde este el. Dimpotrivă, dacă la înjurătură răspunzi cu indiferenţă, eleganţă, curtoazie chiar… practic cel lipsit de bun-simţ se elimină de unul singur. Oamenii se uită la un meci, dar nu va aprecia un spectacol în care unul revarsă fraze de cartier şi ceilalţi nu-i acordă atenţie. Un discurs agresiv la adresa unui preşedinte jucător precum domnul Băsescu nu face altceva decât să-i ducă jocul la capăt. Aceste răspunsuri, în acelaşi ton, îl face puternic pe preşedinte.

        Cineva, mai jos, spune, absolut strălucit, exact acest lucru “daca as fi trait intr-o tara NORMALA nu mi-ar fi placut …; dar in tara condusa de jigodiile portocalii…”. Răspunsul la injurie practic îi justifică preşedintelui reacţia. Dacă, dimpotrivă, lăsaţi preopinentul fără oponent, el se va dezechilibra şi, neştiind să facă altceva, se va prăbuşi în scurt timp.

        La fel şi moţiunea. Nu ar fi trebuit să daţi prilejul domnului Boc să răspundă, să fie sarcastic. Trebuia să spuneţi, simplu, unde anume modificarea legii intră în conflict cu alte legi, cu constituţia, cu principiile de drept, ce vulnerabilităţi introduce pentru angajaţi, care sunt vulnerabilitate pentru angajatori… Domnul Boc a jucat magistral o carte a justificării identificând nişte părţi comune între iniţiativa parlamentară depusă de USL şi modificare domniei sale, cea pe care şi-a angajat răspunderea pentru că… lumea nu putea înţelege altceva decât că “şi opoziţia vrea acelaşi lucru”, neputând sesiza diferenţele prin locurile esenţiale.

        Războiul politic dezavantajează pe cei profesionişti şi, mai ales, produce pagube incalculabile în interesele cetăţenilor. Priveam, de exemplu, ce reacţie au avut televiziunile pentru că primarul Vanghelie începe nu ştiu ce cartier în Ghencea cu concursul doamnei Udrea. Adică un primar ar fi trebuit să zică NU pentru că nu poate colabora cu “duşmanul” în interesul cetăţeanului pe care îl deserveşte? Până aici a ajuns absurdul? Sigur, dacă s-ar constata că e vorba de o afacere oneroasă, altfel ar sta discuţia… dar până la proba contrarie, de ce ar fi trebuit domnul Vanghelie să spună nu?

        Cel care nu se pricepe nu poate străluci prin acţiunea sa expertă (de unde, dacă nu o are?)… şi atunci trage pe toţi ceilalţi în jos pentru a fi la fel. Iată de ce cel care nu se pricepe încearcă să reducă lucrurile la o păruială. Strategia de răspuns ar trebui să fie nu “ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte”, ci “îl ignorăm până va ieşi singur din rândul politicii”.

        Poate că domnul Tăriceanu a semnalizat cumva o vulnerabilitate, poate că a fost cu adevărat “mai moale” atunci când nu întorcea “plezneala” prezidenţială… dar, cel puţin mie, îmi plăcea mult mai mult atunci decât în cea de a doua etapă (mai ales că spre final au fost şi ceva decizii nu foarte bune în domeniul muncii şi al sănătăţii). Gândiţi-vă însă ce impact ar avea un întreg partid de oameni calmi, imperturbabili la injurii, oameni care-şi văd de treabă, cu seriozitate, în numele poporului şi al democraţiei…?

      • Geta Reloaded says:

        @Bibliotecaru
        Tot timpul citeste si altcineva ce se comenteaza pe bloguri.
        Felicitari pentru ultima parte!

        “Eu sper să nu mă înţelegeţi greşit şi să consideraţi că vreau altceva decât ca domnia voastră să fiţi un politician mai bun, mai exigent, mai competent şi mai eficient. Domnul Antonescu este pierdut deja pentru politică, nu mai poate recupera imaginea unui politician din vremuri trecute, dar dumneavoastră aveţi încă posibilitatea să evoluaţi în forma politicianului de profesie care se desprinde de imaginea “sunt căpitan de vas, dar am ajuns preşedinte”. De dumneavoastră depinde dacă mă luaţi în serios sau nu.”

  37. dinorino says:

    Personal mi-a placut discursul d-lui Antonescu. Respect. In plus, recunosc ca am savurat faptul ca cineva nu se sfieste sa le spuna acestor personaje absolut sinistre, care ne ‘conduc’ astazi, cum stau de fapt lucrurile – ca actiunile lor sinistre nu sunt legitimate de nimeni, ca nu mai vorbesc in numele nimanui, nici macar al celor 5,5 milioane de romani ‘neinspirati’ care i-au votat ptr. ca si aceia au ajuns sa se planga de ei.

  38. Plebea says:

    Am sa fiu sincer: daca as fi trait intr-o tara NORMALA nu mi-ar fi placut …; dar in tara condusa de jigodiile portocalii , tara in care puterea nu scapa nici o ocazie de a scuipa pe fata propriului popor , de a-l umilii si de a-l talharii si de putinul pe care-l mai are , DISCURSUL NUANTAT SI MAI MULT DECAT PICANT (brutal chiar , DAR ABSOLUT CORECT !!!) al lui Crin a fost SINGURA arma care a mai penetrat cat-de-cat “blindajul” care LE TINE ACESTORA LOC DE OBRAZ !!! :(
    Deci am subscris in totalitate la acesta … ! :P

    PS: Chiar m-am simtit “racorit” vazand cum le-a mai disparut de pe obraz , rajetul acela sfidator si zeflemitor , pe care-l afiseaza cu nonsalanta aproape premanent (mai ales cand “ne-o mai trag” cu cate ceva …).

  39. Cristian says:

    @Alina Gorghiu

    In principiu da, a fost cel mai bun. Dar explica-mi tu mie de ce, atunci cind au vorbit Nastase si Tariceanu, pe fond, la chestiunea cu declaratia, nu se auzea nici musca? Oare asculta si musca?:))

  40. Safriuc Vasile says:

    Da, a fost cel mai bun discurs. Cu astfel de discursuri s-au castigat alegeri. Cu astfel de discursuri se vor gastiga alegeri. Participarea la vot 30%. Ceilanti 70% asteapta alt fel de discurs.

  41. paraschiv constantin says:

    unul dintre putinii oameni politici in care mai am incredere!!!

Lasă un răspuns