Participa Crin, Sorin Oprescu si Kelemen Hunor. Sper sa fie cel putin la fel de intensa si consistenta ca cea de ieri. Imi doresc un Crin la fel de bun precum cel de ieri. Ma astept sa vad doi dintre candidati, preferatii mei dealtfel, gandind la fel, si argumentand la fel pe temele economice si sociale, dar si in viziunea politica si institutionala asupra Romaniei.Si as mai avea o dorinta. Ce-ar fi ca, in aceasta seara si in direct, Sorin Oprescu sa isi anunte retragerea din cursa si sustinerea pentru Crin? Stie si el, cum stim si noi, ca nu mai are sanse reale de a intra in turul doi. Stie si el, cum stim si noi, ca retragerea lui ar lamuri lucrurile in turul I, si ar duce cu siguranta in turul II un candidat capabil sa-l invinga pe Traian Basescu.Si in plus Oprescu are o datorie la noi bucurestenii. Ne datoreaza autostrada suspendata care sa treaca peste strada Mihaileanu :). Ce ziceti, doctore, n-am dreptate?
Cuvinte cheie: alegeri prezidentiale, Crin, dorinta, Oprescu
Postat in politică |



Noiembrie 15th, 2009 la 8:19 pm
Va multumesc ca a-to comunicat evenimentul. Dar d-l Geoana nu participa? Ma decalr dezamagit. Oricum el intra in 2 cu Basescu.
Noiembrie 15th, 2009 la 8:25 pm
Nu cred ca mai schimba lucrurile retragerea lui Oprescu. Poate in schimb sa nu-l atace pe Crin de dragu’ atacatului, ca stim cu totii ca nu sunt lucruri de substanta imputabile lui Crin, asa ca n-are sens sa le dam apa la moara dobitocilor care abia asteapta sa zica cineva ca doua fire de par nu-i stateau bine lui Crin acu nu stiu cati ani. Victoria lui Crin depinde strict de activitatea lui, a PNL si a sustinatorilor. TOTI trebuie sa tragem nebuneste pentru el zilele astea. Pentru el in particular si pentru prezenta masiva la vot in general!
Noiembrie 15th, 2009 la 8:34 pm
Trebuie sa recunosc ca, inainte de CONFRUNTAREA DE LA CLUJ am avut putine emotii aflandu-ma in fata necunoscutului.
Pentru confruntarea din aceasta seara sunt foarte linistit. Stiu verdictul: CRIN ANTONESCU INVINGATOR.
Noiembrie 15th, 2009 la 8:49 pm
O confruntare intre candidati face cat 5 mitinguri la un loc….
Noiembrie 15th, 2009 la 8:52 pm
Nu ştiu dacă mai rezist la încă una.
Noiembrie 15th, 2009 la 9:16 pm
Nu stiu cat de oportuna ar fi retragearea lui Oprescu fara niste date concrete in fata despre cei care il vor vota. Dar daca ia de la PSD (asa cum ar fi normal) atunci e spre binele lui Crin sa candideze in primul tur.
Noiembrie 15th, 2009 la 9:17 pm
imi place de crin,pare bine articulat,are replica,prestanta si pregatire,este altceva spre deosebire de basescu,geoana. si totusi ceva din compportamentul lui imi aduce aminte de emil constantinescu(cea mai mare dezamagire a electoratului de dreapta). daca iese crin presedinte parca il aud peste 4 ani ca sistemul ticalosit implantat de basescu l-a invins!
Noiembrie 15th, 2009 la 9:22 pm
O decizie excelenta de a participa la dezbateri, parca mai adevarat ca nicio data:
“Eighty percent of success is showing up”.
- Woody Allen
Mult succes si in acesta seara!
Noiembrie 15th, 2009 la 9:30 pm
mult succes tuturor.sa invinga cine este mai bun.
Noiembrie 15th, 2009 la 9:41 pm
Kelemen Hunor a anuntat deja ca in turul II va cere ca voturile sale sa mearga la Crin Antonescu. Ce ar fi ca si el sa se retraga din cursa inainte de turul I?
Noiembrie 15th, 2009 la 10:01 pm
Maca,
Nici eu nu inteleg ce face Mircea Geoana. Dar, daca nu duce dezbateri de campanie, oare va duce dezbaterile grele cu romanii dupa ce ar fi ales?
Anca,
Pentru asta tragem cu totii. Si ce e cel mai important e ca trage bine Crin, in spatele caruia stau foarte multe in aceste zile.
Marin,
Asta e si parerea mea.
Flori,
Ai dreptate. Dezbaterea conteaza cel mai mult, atat pentru voturi cat si pentru nervii nostri
Bibliotecaru,
La cea de azi participa numai intelectuali, asa ca s-ar putea sa iti placa mai mult.
Noiembrie 15th, 2009 la 10:07 pm
Io zic sa il lasam pe Sorin ca este bun, iar cei care au gandit sa il arunce in lupta au stiu ce fac si au facut bine! Pai Sorinel creste, creste copacel, ceea ce este foarte bine luand procente de la Mirciulica, ceea ce, il va duce pe Crinisor in turul doi, de nu era Sorinel nu stiu cate sanse avea Crinisor de turul doi! Oricum Sorinel si ceilalti o sa dea voturile, la nivel mediatic cel putin, celui care va intra in turul doi cu Base!
Insa eu ma astept sa aiba mari surprize la numaratoare nea’ marinelu!
Noiembrie 15th, 2009 la 10:21 pm
Nu mi-e teama decat de frauda la alegerile de duminica.
Si PSD-ul si PD-ul se pricep foarte bine la asta.
Domnul Antonescu ar trebui sa le faca o propunere domnului Basescu si Geoana ca duminica sa nu circule nici-un autocar pe drumurile din Romania.
Suna cam rau,dar ati vazut ce s-a intamplat la Craiova la Cluj…
Noiembrie 15th, 2009 la 10:22 pm
Domnilor.
Noiembrie 15th, 2009 la 11:24 pm
@ Alina Gorghiu
Din păcate, deşi nu vreau, constat că devin din ce în ce mai uşor iritabil.
Citesc răspunsul domniei voastre când tocmai am fost scos din pepeni pe blogul doamnei Tuşa…
Este adevărat, nivelul dialogului la această emisiune este mai elevat, mai constructiv, candidaţii nu se atacă între ei, atacă numai pe domnii Băsescu şi Geoană.
Îl aud pe domnul Antonescu cum vorbeşte despre proiectul despre care ne vorbeaţi pe “Noiembrie 07, 2009 Si numai cu cei mari egalitate vrem”
Habar nu am ce treabă are asta cu funcţia prezidenţială… Sunt cuvinte frumoase, sunt construcţii care gâdilă urechile electoratului… Nu le cred potenţa.
Relativ la părerea dumneavoastră, încă aştept răspunsuri la:
http://www.alinagorghiu.ro/?p=912#comment-16744
şi, mai ales, la…
http://www.alinagorghiu.ro/?p=911#comment-16719
Noiembrie 15th, 2009 la 11:26 pm
Oxygen,
Mie mi se pare ca Oprescu si Crin sunt asemanatori si au electorate compatibile
Alexa,
E adevarat, e tot un intelectual, si ca atare are dileme, nu numai certitudini. Dar as spune ca asemanarile se cam opresc aici…
Ixab,
Sa fie!
Raul,
Sper sa fie Crin
Daniel Malaelea,
Hunor a fost explicit - ii va da sprijin lui Crin in turul II. Si ii multumim
Hermann,
Asa sa fie!
Aurash,
Va trebui sa avem multa grija duminica viitoare
Noiembrie 16th, 2009 la 12:08 am
Se pare că nu sunt singurul care nu dorm duminică la ora 00:00. Se spune că dacă vezi ora exactă, cineva te iubeşte… pentru mine nu aş băga mâna în foc. Astăzi ştiu eu 5 sau poate 6 politicienii care căpătat pentru mine o ură potenţial infinită. Cel puţin.
Noiembrie 16th, 2009 la 12:24 am
cred ca visati cu totii.
din cate stiu buletenele de vot au fost trimise la tipografie.
daca se retrage Oprescu el va apare pe buletinul de vot. om batran si pune botul la ce il mint consilierii…
pfff. cum sa creada si ala ca are sanse?
Sa va amintesc o chestie.
Oprescu isi anunta candidatura. Seara [sau a doua seara] participa la Sinteza zilei.
ratingul emsiunii urca la 7. insa: 100% URBAN.
intrebare: unde este electoratul majoritar al lui Crin Antonescu? aud?
aha! Urban. De unde ia asdar voturi Oprescu?
cui ii face jocul? Lui Basinescu cumva?
ati gresit enorm in campania asta. Ati fost prezenti doar in orasele mari nu si in rural. Ati lasat inca o data electoratul rural in mana PSD si, mai nou, in mana PDL.
De fapt nu ma mira. PNL a avut mereu tendinta asta: sa fie vioara a doua. Credeam ca dupa plecarea lui Stoica din partid s-au mai schimbat lucrurile insa…
Hunor merita turul 2.
Noiembrie 16th, 2009 la 12:31 am
Bibliotecaru,
Ai dreptate in ce priveste nevoia de a controla modul in care serviciile de informatii isi fac datoria. Din pacate, in acest moment, competenta de control a Parlamentului este extrem de restrinsa, si AICI ar trebui facute schimbarile.
In ce priveste interpretarea corecta sau autentica a Constitutiei, raspunsul onest este ca interpretarea unei prevederi o face institutia responsabila cu punerea ei in aplicare. Cu mentiunea ca Parlamentul este “organul reprezentativ suprem al poporului”, iar atunci cand apar conflicte constitutionale, ele sunt arbitrate de Curtea Constitutionala. Si cu mentiunea foarte importanta ca interpretarea Constitutiei trebuie facuta cu buna credinta!
Noiembrie 16th, 2009 la 1:30 am
Din variantele cu şanse, voi vota Antonescu pentru că face o notă aparte, fără însă a fi un susţinător fanatic. Sper să fie ultimele alegeri prezidenţiale; o republică parlamentară ar rezolva toate porcăriile din campanie care ne scârbesc, ar asigura liniştea şi ar clarifica rolul preşedintelui în viaţa politică. Ne trebuie un parlament puternic, un guvern serios şi o justiţie independentă ca să înceapă revenirea la normalitate. Altfel, masa de manevră a amărâţilor care sunt cumpăraţi pe mai nimic va corupe în permanenţă orice tentativă de a se face ordine.
Noiembrie 16th, 2009 la 2:31 am
Basescu … touche’ !
Geoana … touche’ ! Inca doua strigate dupa fricosul Geoana si nu mai e nevoie de confruntare (sa nu fuga la rusi :))!!! )
Nu e bine ca Oprescu sa renunte. El trebuie sa mai culeaga voturi de la Basescu si Geoana. Ideal ar fi ca Hunor sa renunte.
Basescu trebuie lovit cu armele lui: ca sa nu fie acuzat de coruptie, striga primul ca ceilalti sunt corupti.
Felicitari si … turati motoarele “la greu” !
Noiembrie 16th, 2009 la 8:05 am
Basescu a pierdut (sper) mult electorat in confruntarile directe avute cu ceilalti candidati. Nu am vazut dezbaterea de aseara, dar am vazut-o pe prima, cea de la Cluj. E ciudat cum doamna Maria Basescu (despre care, personal, am o parere exceptionala) a aplaudat si a ras numai la glumele lui Crin. Cand Basescu facea cate o afirmatie era singura care nu aplauda. Daca Basescu a mai avut momente de temperare a tonului sau de retinere, consider ca i se datoreaza Primei Doamne 100%. E urat si josnic ce a facut Basescu la Cluj. Nu mi-as fi imaginat niciodata ca poate fi atat de mizerabil. Si cred, am vaga intuitie ca nu am vazut nimic…
Noiembrie 16th, 2009 la 9:06 am
Era prea devreme pentru retragere aseara.
O va face miercuri!… Sper…
Noiembrie 16th, 2009 la 10:07 am
Si pentru mine vor fi 2 candidati votabili in seara asta: Crin si Kelemen Hunor

Si acum am un regret: n-am trait sa vad o confruntare televizata intre Basescu si dl. Tariceanu
Noiembrie 16th, 2009 la 10:46 am
Greseala PNL a fost de strategie; saptamana trecuta, doctorul ar fi facut-o cred eu, din moment ce omul a declarat cu subiect si predicat:” sunt deschis la orice negocieri, cu creionul pe hartie”. Insa am impresia ca nu l-a cautat nimeni de la PNL
Si greselile continua, in sensul ca doctorul nu ataca( sau nu este sfatuit sa o faca ) PSD la baioneta - de acolo smulge domnia sa cele mai multe voturi - pentru a missora procentele lui Geoana.
Noiembrie 16th, 2009 la 12:14 pm
Ar fi o decizie responsabila a lui Sorin Oprescu cu consecinte optime pentru toata lumea. Bravo, Alina!
Noiembrie 16th, 2009 la 1:47 pm
McGogoo
Sa lamurim un pic lucrurile: am fost prezenti si la tara, am fost prezenti si in micile orase. Plus de asta, intr-o campanie iti lansezi mesajele catre “ai tai” si catre nehotarati. Nu ai timpul necesar sa convingi electoratul adversarului, daca nu ai reusit sa iei cateva voturi in perioada de precampanie… Asadar, in functie de aceste criterii se aleg destinatiile de campanie. Poate ca nu a fost Crin Antonescu peste tot, poate ca nu l-au vazut multi in ipostazele care le-ar fi facut placere. Dar tocmai asta este ideea: Crin este altfel; un altfel de candidat si un alt fel de presedinte.
Iosefina Lazar
Multumesc. Ai demonstrat ceea ce vroiam sa spun si eu. Cat despre republica parlamentara, va fi greu de explicat in Romania necesitatea unui astfel de tip de conducere, pentru ca noi asa spunem mereu: ne-am castigat dreptul de a ne alege conducatorii; noi si nu altii pentru noi…
Gica
Multumim. Cred ca aceasta confruntare a lamurit multe lucruri.
Ana G
Da, legat de marlania comentariului vizavi de sotie, ai perfecta dreptate. Nici eu nu ma asteptam sa mearga pana acolo. Daca esti puternic, ataci in alte moduri, nu atat de meschin. Dar, uite ca nu i-a iesit discursul inveninat… eufemistic vorbind
Alex R
Da… poate ca ai dreptate.
Anonim
Ai dreptate. Ar fi iesit un spectacol. Dar si cu Crin Antonescu a fost savuroasa intalnirea.
Marius Diaconescu
O, nici vorba. Dl. Oprescu arunca tot felul de petarde pe piata… Lucrurile sunt ceva mai complexe. Dar, ca sa continuu ideea ta, poate anunta retragerea saptamana asta. Nu e timpul trecut.
Codrin Scutaruc
Noiembrie 16th, 2009 la 2:09 pm
Orizonturile rosii… dupa 20 de ani au devenit portocalii asa cum rezulta din cartea dlui Gaetan.
Dl Nastasiu, un fel de Pacepa post revolutie dezvaluie parti dintr-un sistem, pe care mai mult sau mia putin l-am lasat sa se dezvolte in voie. Informatiile sale nu pot fi ignorate indiferent ce incearca jurnalisti precum Hurezeanu, Boda, Chiriac, prin metode securistice de manipulare de a-l discredita pe Nastaseanu. Il numesc “baiatul”, sau ca ceea ce a scris/ spus sunt doar niste copilarii. Pentru cine vor dansii sa para copilarii. Oare tot ce e important trebuie redus la insignifiant sub o mare perdea de fum, precum dezbaterile sterile dintre presedinti? Problema e grava, serioasa si de modul in care massmedia si institutiile abilitate din Romania vor reactiona la acest lucru, va dovedi daca Romania merita sa mai fie in UE sau NATO, mai merita sa ne platim taxele sau nu, sa mai ramanem in tara sau nu.
Orizonturile rosii au devenit portocalii !!!!
Noiembrie 16th, 2009 la 2:22 pm
@ Alina Gorghiu
Mulţumesc de răspuns, întrebarea era dacă preşedintele României poate face o interpretare oficială (deci nu vorbim despre o interpretare neoficială) a Constituţiei astfel încât să contrazică o interpretare oficială a Parlamentului.
Ne aflăm în situaţia în care Parlamentul spune, în majoritatea lui, că preşedintele trebuie să desemneze pe candidatul Johannis hotărât de o majoritate şi preşedintele interpretează Constituţia altfel decât spune Parlamentul. Dincolo de cine are dreptate relativ la Constituţie, aspect pe care nu-l introduc în discuţie, preşedintele are voie să interpreteze Constituţia altfel (contrar) decât Parlamentul României? Aceasta este întrebarea.
Noiembrie 16th, 2009 la 3:13 pm
Cronica-adevarului…
-INTREBARE :
De unde stia Basescu ca Antonescu nu a fost acasa in noaptea(ora 4.00) cand a murit Aurora ?
-Raspuns….
“SA-TI DEA DUMNEZEU ATATA SANATATE,CAT ADEVAR SPUI “2006 BASESCU catre Corina Drăgotescu.
DE UNDE STIA BASESCU DESPRE STAREA DE SANATAT A CORINEI?
ERA INTERESAT SA O INLATURE PENTRU CA AVEA PREA MULT CURAJ IN EXERCITAREA PROFESIEI DE JURNALIST?
Corina Drăgotescu (2009-11-14 17:56:27)=FRAGMENTE=
“De obicei nu scriu despre viaţa privată a politicienilor, dar ultimul atac la adresa lui Crin Antonescu mi se pare inacceptabil. Băsescu i-a reproşat, indirect, moartea primei soţii a liderului PNL, Aurelia. Prima soţie a lui Crin Antonescu s-a “sinucis”, în anul 2004, dupa ce a aflat că are cancer generalizat, pornit de la un cancer ovarian
“A reuşit, după multe tratamente, să rămână însărcinată şi, în 2001, a născut fetiţa, pe Irina. La câteva luni a aflat că are un cancer care i-a cuprins tot organismul, pentru că dintre toate formele, cancerul ovarian este cel mai parşiv şi loveşte pe tăcute. “Nimeni nu ştia că ea are cancer ovarian, pentru că nimeni nu i-a făcut analizele specifice
INTOXICAREA INDIRECTA :B.T.“ un bărbat căruia nu i s-a întâmplat niciun incident dramatic în care să-şi lase soţia singură şi să ajungă în situaţii dificile”.
ADEVARUL:A urmat perioada de citostatice, timp în care Crin Antonescu cu o mână legăna copilul mic, cu cealalta îşi mângâia nevasta aflată în nişte chinuri groaznice.
DUPA CE S-A PORNIT CAMPANIA MEDIATICA ANTI BASE,Băsescu DIXIT: Habar n-am despre viaţa privată a lui Antonescu
“ sper că nişte canalii, care lucrează nu ştiu sub ce formă pentru domnia sa, nici nu vreau să aflu, i-au dat ceva. Ceva ce era odios în sine şi care mai era şi mincinos”
“O LUME TOATA INTELEGEA,
TU, NU -AI INTELES “
DE OBICEI,SUFERINTA ,NE FACE SA INTELEGEM MAI BINE TRECUTUL SI PREZENTUL;DETALIILE DISCUTIILOR,ATITUDINILOR ,NU TREBUIE NEGLIJATE DACA VREM SA AFLAM ADEVARUL,SA STIM CINE ESTE RASPUNZATOR DE SUFERINTA NOASTRA.
UN OM CARE A SUFERIT SIMTE CAND ALTUL ARE O SUFERINTA,CHIAR DACA NU STIE IN CONCRET CE SUFERINTA ARE..
NU ESTE VORBA DE UN SUICID IN CAZUL AUROREI.
ESTE BINE CA VATI DAT SEAMA DE B.T.:-“BASESCU NU A AVUT DE CE SE MA PRINDA”…-
DE OBICEI,SE INCERCA AJUNGEREA LA SOTI,PRIN SOTII.DACA NU SE REUSETE SE APELEAZA LA “SINUCIDEREA” SOTIILOR…ULTERIOR SE FOLOSESC AMANTE SANTAJABILE SI SANTAJATE …
A incetat din viata Felicia Melescanu-16ianuarie 2004-
Felicia Melescanu se afla in Germania, impreuna cu sotul sau, Teodor Melescanu, vicepresedinte al PNL, pentru a petrece sarbatorile de iarna.)
La 5 iunie 2002 a fost numita in Consiliul de Administratie al TVR, ca reprezentant al PNL
20 Ian 2008 Melescanu i-a trimis inapoi la Cotroceni documentele despre cei opt ministri pe motiv ca nu erau cele bune. Basescu l-a amenintat ca-l baga si pe el sub urmarire penala.
MAI STITI SANTAJUL CU FILMAREA DIN PARLAMENT FACUTA DE POLITIA POLITICA IN ACTIUNE BASESCIANA LEGATA DE NEPOATA NORICAI?
SA REVEDEM MORTEA SUSPECTA A LUI Laurenţiu Ulici =presedintele Uniunii Scriitorilor din Romania, functie pe care o detinea din anul 1995
. A copilarit la Rona de Jos, studiind la Sighet.. Mare prieten al Sighetului, sprijind in mod constant viata culturala de aici
CE MAI ESTE LA SIGHET?SCOALA DE VARA ANTICOMUNISTA.
Cariera politică şi-a început-o însă în Partidul Alianţei Civice,[ alături de Mona Muscă. ]Critic literar şi preşedinte al Uniunii Scriitorilor din România, din 1995 până în anul morţii în luna noiembrie 2000. Moartea a fost accidentală, prin intoxicare cu oxid de carbon, din cauza unei sobe stricate, şi s-a produs în Făgăraş, unde preşedintele de atunci al Uniunii Scriitorilor se afla la o reuniune a scriitorilor. Împreună cu el a decedat şi şoferul său.
Constantin ILIE LAURENTIU ULICI TRIMIS IN SOMN ETERN DE MINA CRIMINALA?
Il readucem in memoria cititorilor pe criticul literar Laurentiu Ulici, de la a carui moarte se implinesc cinci ani, peste aproape doua saptamini. Ma straduiesc sa realizez filmul incidentelor si evenimentelor culturale, in care a fost mai mult sau mai putin implicat, pentru ca am suspiciunea in existenta unei miini criminale care l-a trimis in somnul etern.
[Parchetul si Politia au anchetat penal doi poeti pentru ce au scris
O adresa cutremuratoare a sosit la Uniunea Scriitorilor din România, in urma cu mai bine de cinci ani, in vara anului 2000. Cutremuratoare nu prin vreo drama personala pe care ar fi dezvaluit-o, nu prin stil sau alte valori literare, cum am fi fost inclinati sa credem, de vreme ce era adresata unei asociatii de minuitori ai ideii, ai sentimentului si ai cuvintului. Cutremuratoare pentru ca ea trimitea gindul la vremuri intunecate, cind cartilor li se inscenau procese, cind scriitorii ajungeau in puscarii pentru cele ce au gindit si au scris, chiar daca ceea ce scrisesera nici nu vazuse lumina tiparului.
In vara aceea, era vorba de doua poezii, dintre care una a aparut intr-o antologie a textelor premiate la Concursul National de Poezie „Nicolae Labis“ - care se desfasoara anual la Suceava, inca de prin anii ‘70 - iar cealalta a fost citita intr-un cenaclu bucurestean. Asadar, ambele situatii: una publicata, cealalta doar comunicata, exact ca in anii „socialismului biruitor“. Aceste poezii au ajuns si sub ochii unor români „atenti“ de peste ocean, care le-au cuprins intr-un protest-ingrijorare, trimis in eter si semnat de profesori universitari si scriitori din SUA, Austria, Canada, dar si de profesori din Bucuresti (de exemplu Prof. dr. Ilie Badescu). Textul, referitor in esenta la „campania activa de denigrare deliberata a valorilor nationale“, care avea anexat, in final, poeziile „cu pricina“, aparuse in „Gazeta de Transilvania“ de la Brasov. Desigur, acesta a fost citit si - daca s-ar da crezare adresei respective - „cetatenii au reactionat, solicitind Parchetului efectuarea de cercetari sub aspect infractional si pedepsirea autorilor“. Era vorba, fireste, de pedepsirea autorilor celor doua poezii, Mihail Galatanu si Marius Ianus. Semnatarii protestului au aflat ca Marius Ianus si-a citit poezia „la Cenaclul Litere, moderat de Mircea Cartarescu“, vinovat, deci, s-a insinuat, si el, in „campania activa“.Consternarea lui Laurentiu Ulici
Laurentiu Ulici, pe atunci presedintele Uniunii Scriitorilor din România, socat de mizeria morala caracteristica regimului ceausist, a facut o declaratie publica:
„N-am crezut ca in anul de gratie 2000, la unsprezece ani dupa abolirea regimului totalitar comunist in România, s-ar mai fi putut intimpla sa primesc la Uniunea Scriitorilor o adresa din partea unui sef al unui inspectorat de politie, precum aceea pe care am primit-o de curind din partea sefului Inspectoratului din judetul Brasov. Ce sa remarc mai intii, cu egala uimire, in aceasta scrisoare? Ca vechile practici din regimul comunist continua in România de azi? Ca politia brasoveana, dupa ce a «eradicat» fenomenul infractional din judet, s-a apucat sa cerceteze penal pe autorii de poezii? Ca trimiterea unor texte poetice in SUA reprezinta o infractiune?
Si ce sa cer mai intii: sa fie repus macar bunul-simt in drepturi? Sa fie destituita conducerea unui inspectorat de politie? Teama mi-ie ca ambele cereri ar ramine fara raspuns. Sa fi fost toata aceasta scrisoare o gluma a unui colonel cu pregatire de plutonier major? Oare domnul ministru de interne are habar de modul in care, la Brasov, fosta militie s-a „primenit“? Vorba ceea: ca la noi la nimenea, iar la Brasov chiar mai rau!“
] Cadavrul lui Laurentiu Ulici a fost autopsiat
Cadavrul criticului literar Laurentiu Ulici si cel al soferului sau, Constantin Tuca, din Bucuresti, au fost transportate la Laboratorul de Medicina Legala Brasov in vederea autopsierii. O echipa de politisti si procurori au plecat in localitatea brasoveana Pirau sa cerceteze imprejurarile care au dus la decesul presedintelui Uniunii Scriitorilor si al soferului sau. Unul dintre sateni, care a intrat joi dimineata in casa in care au decedat cei doi, a spus ca a gasit hornul infundat. Procurorul criminalist Valentin Selaru a declarat ca se va cunoaste cu certitudine cauza mortii doar dupa autopsierea cadavrelor. Primele cercetari indica faptul ca este vorba de o intoxicatie cu monoxid de carbon. Laurentiu Ulici participase, la Fagaras, la lansarea volumului senatorului Paul Ghitiu, „Reabilitarea politicii“, dupa care a plecat, impreuna cu acesta, spre comuna Pirau. Ghitiu a innoptat in locuinta mamei sale, iar criticul literar Laurentiu Ulici si soferul acestuia au fost cazati in casa de la Pirau a unor prieteni bucuresteni de-ai senatorului Paul Ghitiu. Locuinta era incalzita de o centrala termica. Dimineata, cadavrele au fost descoperite, in jurul orei 9.00, de acelasi senator Paul Ghitiu.
Nimeni nu a facut o ancheta pertinenta, pentru a se descoperi adevarul despre moartea criticului Laurentiu Ulici. Ma intreb daca nu cumva a existat o mina criminala, din serviciile secrete loiale turnatorului Uricaru, care sa nu fi „mesterit“, in acea noapte, pe la centrala termica. Cu siguranta nu vom afla niciodata.
La microscop:Povestirile lui Laurenţiu Ulici de Cristian Teodorescu
Zilele astea a apărut cel de-al patrulea volum din cronicile despre debutanţi ale lui Laurenţiu Ulici. Cea care a îngrijit această ediţie e Aurelia Ulici, doamna care a ştiut să stea în umbra lui Laurenţiu cu o distincţie remarcabilă.
Observator cultural, Nr. 141 / 15-21 noiembrie 2007
O fotografie de ieri
Gelu IONESCU
Se stie, dupa disparitia unui scriitor, fie el cit de cunoscut si de important, urmeaza o perioada de timp care poate dura multi ani, perioada de tacere, de „doliu“, cum se spune.
Omul era generos, nu o data naiv (copilaros?) si de buna-credinta,
VOSGANIAN a fondat Partidul Alternativa României (PAR), împreună cu Adrian Iorgulescu şi Laurenţiu Ulici.
CE PARERE ARE vicepreşedinte Uniunii Scriitorilor din România. Varujan Vosganian?DAR ADRIAN IORGULESCU? În anul 2003, A AVUT LOC fuziunea prin absorbţie a UFD cu PNL.Basescu a firmat ca ultima carte pe care a citit-o este Levantul de Mircea Cărtărescu.DE CE SE SPRIJINA RECIPROC DUETUL CARTARESCU BASESCU. PENTRU CA L-A INVIDIAT PE ANTONESCU,BASESCU L-A ASEMUIT IN SUBCONSTIENT ,CI IISUS.IATA DE,A DOUA ZI DUPA CE A SPUS CE A SPUS INDIRECT DESPRE CRIN,A FOLOSIT INVOLUNTAR CUVANTUL IISUS.IL CHINBUIE ,IL APASA FARADE;LEGILE FACUTE,CA SI IN CRIMA SI PEDEAPSA.
STIE DE MESAJELE MELE,SI IL CHINIUIR GANDUL CA VA FI DECONSPIRAT TOTAL,SI CA VA PIERDE DIN ACEASTA CAUZA , PRESEDENTIA..
Noiembrie 16th, 2009 la 7:55 pm
LAURENTIU ULICI ERA PREA DEMN SPRE A PUTEA FI FOLOSIT INTERN SI EXTERN DE COORDONATORUL SERVICIILOR SECRETE-PRESEDINTELE BASESCU.S-A HOTARAIT DECI SA FIE ASASINAT.
FOSTUL DIRECTOR S.R.I. GEORGESCU STIE DESTULE IL LEGATURA CU MULTI CARE AUNAVUT MORTI SUSPECTE
M-AM INTREBAT DE CE “FOLOSITUL” NICOLAE MANOLESCU A ZIS CE A ZIS,:” “ACUM ( 2009 LA GRUPUL PENTRU DIALOG SOCIAL ) LUI BASESCU TRAIAN
27 X.2009la GDS, Traian Băsescu s-a întîlnit cu societatea civilă..O PIESA DE TEATRU PENTRU CA INTELECTUALII SA CADA IN PICIOARE LA O ADICA ..
Liiceanu şi Băsescu despre mlaştina politică
Gabriel Liiceanu s-a ridicat de pe scaun cînd a primit microfonul. Băsescu, prompt: “Dacă vă ridicaţi, mă faceţi să mă ridic şi eu”. Liiceanu precizează că simte nevoia să vorbească stînd în picioare şi spune că alegătorii nu mai au încredere în clasa politică pe care a acuzat-o că a întors spatele cetăţenilor. “Lumea politică s-a transformat într-o mlaştină.” Încît majoritatea românilor care nu se mai simt reprezentaţi de politicieni nu mai vin la vot. (”Eu voi merge să votez.” Paranteza îi aparţine lui Liiceanu) În ansamblu, un tablou sumbru venit din partea unui “Om obosit de ceea ce se întîmplă şi care nu mai are încredere în politicieni.” N-am cronometrat, dar mi s-a părut că răspunsul lui Băsescu la observaţiile lui Liiceanu a fost cel mai lung dintre toate…
Cea care i-a adresat prima întrebare a fost Rodica Culcer, care a vrut să afle ce are de spus Băsescu despre acuzaţia că ar fi scandalagiu.
H.-R.Patapievici l-a întrebat ce are de spus despre acuzaţia că ar fi dictator
Monica Macovei l-a întrebat pe Băsescu dacă o va unge pe cunoscuta judecătoare Lidia Bărbulescu în fruntea Consiliului Superior al Magistraturii, după ce a adus vorba despre dosarele de urmărire penală împotriva politicienilor blocate la CSM. Băsescu i-a răspuns că nu e la curent cu dosarele blocate.
Joi 24 aprilie 2008 Uniunea Scriitorilor şi-a sărbătorit centenarul. Data exactă a înfinţării Societăţii Scriitorilor Români, precursoarea Uniunii de azi, a fost 28 aprilie 1908. Împlinirea primei sute de ani din existenţa unei organizaţii a breslei scriitoriceşti în România a fost celebrată printr-un simpozion festiv desfăşurat la sediul Uniunii în Sala Oglinzilor care a fost martora multor evenimente ale ultimelor decenii din secolul aniversat.
Simpozionul a fost moderat de preşedintele în exerciţiu al USR, academicianul Nicolae Manolescu şi s-a bucurat de prezenţa Preşedintelui României, dl. Traian Băsescu, de cea a Ministrului Culturii şi Cultelor, dl. Adrian Iorgulescu şi a Ministrului Economiei şi Finanţelor, dl. Varujan Vosganian, participant însă în calitate de vicepreşedinte al Uniunii.
Preşedintele Traian Băsescu şi ministrul Adrian Iorgulescu au adresat mesaje de felicitare care au marcat importanţa literaturii pentru civilizaţia românească a ultimei sute de ani şi rolul Societăţii Scriitorilor, apoi al Uniunii în dezvoltarea literaturii şi susţinerea creatorilor. şi tineretului, dl. academician Marius Sala, vicepreşedinte al Academiei Române.
Istoricii literari Teodor Vârgolici şi Ion Ianoşi au prezentat activitatea Societăţii şi respectiv a Uniunii, fragmente semnificative din istoria SSR şi a USR, în special momentele creării SSR în anul 1908 şi rolul Uniunii în rezistenţa împotriva cenzurii în anii comunismului.
Au fost de asemeni prezenţi, fostul preşedinte al Academiei Române, academicianul Eugen Simion, primarul sectorului 2 al Capitalei, Neculai Onţanu.
La simpozion au participat membri ai Uniunii Scriitorilor din majoritatea filialelor, membri ai Comitetului Director şi ai Consiliului Uniunii, preşedinţi de filiale şi secţii ale USR, redactori şefi ai unor publicaţii editate de Uniune, numeroşi autori de literatură din toate generaţiile. Au fost de asemeni de faţă mulţi reprezentanţi ai presei centrale.
Manifestările festive cu ocazia centenarului au continuat cu o recepţie la Diplomatic Club,
U.S.R. înfiinţează şi administrează case de creaţie şi odihnă pentru scriitori, organizează muzee şi case memoriale, organizează schimburi culturale cu străinătatea, colocvii naţionale şi internaţionale
Şedinţa a fost convocată şi condusă de dl. prof. Nicolae Manolescu, preşedintele ales al USR
Consiliul a ales prin vot secret cei 10 membri ai Comitetului Director al USR din care mai face parte de drept şi Preşedintele USR. S-au exprimat 52 de voturi dintre care trei anulate. Componeneţa acestui organism a devenit următoarea, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi:
Nicolae Manolescu - preşedintele USR (Asociaţia Bucureşti, secţia critică)
La Conferinţa Naţională din iunie 2005 a fost ales ca preşedinte Nicolae Manolescu pentru un mandat de patru ani.
Comietul Director nou ales a avizat propunerea domnului Nicolae Manolescu privind alegerea vicepreşedintelui, iar Consiliul a votat-o în unanimitate. În urma acestei proceduri, vicepreşedintele USR a devenit domnul Varujan Vosganian.
Consiliul a luat act de contestaţia înaintată de Victor Frunză, Grişa Gherghei, Carolina Ilica şi Cezar Ivănescu, foşti candidaţi la funcţia de preşedinte al U.S., în legătură cu pretinsa organizare nestatutară a recentei Conferinţe Naţionale a Scriitorilor. Contestaţia a fost respinsă de Consiliu cu unanimitate de voturi.
Luni 27 iunie a.[2005] a avut loc prima şedinţă a noului Consiliu al Uniunii Scriitorilor. Condusă de Nicolae Manolescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor, şedinţa a avut ca prim punct al ordinii de zi alegerea prin vot secret a Comitetului Director al Uniunii. În continuare preşedintele Nicolae Manolescu, potrivit prerogativelor statutare, l-a propus pentru funcţia de vicepreşedinte al U.S. pe Varujan Vosganian, care şi-a prezentat Consiliului programul. El a arătat că este necesară o “rectificare a filozofiei bugetare” a Uniunii, aceasta aflându-se în momentul de faţă într-o “situaţie economică fragilă”. Un mai mare accent trebuie pus pe înmulţirea surselor de finanţare printre care şi colectarea timbrului literar. Expunerea lui Varujan Vosganian, ca şi alte aspecte legate de mai buna funcţionare a Uniunii au fost discutate de, Gabriel Chifu, N. Prelipceanu, Doina Cetea, Marta Petreu, George Bălăiţă, Ştefan Agopian, Simona Cioculescu, Ion Hobana, Valentin Hossu-Longin, , Al. Condeescu. După ce a fost avizată de Comitetul Director, Consiliul a aprobat, prin vot deschis, numirea lui Varujan Vosganian în funcţia de vicepreşedinte al Uniunii Scriitorilor. În continuare au fost alese, tot prin vot deschis, Comisia Socială, Comisia de Validare, Comisia de Cenzori, Colegiul de Onoare. Directorul general al U.S., Alexandru Istrate, a prezentat Consiliului o informare privind problemele de patrimoniu ale Uniunii.
CASA SCRIITORILOR A FOST REVENFDICATA INCA DIN 2001-CAND PRIMAR GENERAL ERA TRAIAN BASESCU
Mario Vargas Llosa şi scriitorii 2005
Nicolae Manolescu si Mario Vargas Llosa
Mircea Mihăieş (Filiala Timişoara)
Gabriel Chifu (Filiala Craiova)
În prezent U.S.R. cuprinde 2400 de membri care activează în cele 12 filiale regionale organizate în România şi în filiala Chişinău.